יוסי דגן סופד לרב בעדני: “הרב אהב וחיזק את מתיישבי השומרון”

יוסי דגן סופד לרב בעדני: “הרב אהב וחיזק את מתיישבי השומרון”

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן מספר על הקשר החם בין הרב בעדני למתיישבי השומרון ועל הברכה המיוחדת שהרב נתן לו בביקור האחרון במעונו: “שתזכה לבנות יותר”. דגן סיפר: “הרב אהב את מתיישבי השומרון וחיזק אותם, הרב התפעל מאוד מכמות לומדי התורה בשומרון”

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, ספד לרב שמעון בעדני זצ” ל שהלך הבוקר לעולמו. דגן סיפר על הקשר הקרוב שהיה לרב עם מתיישבי השומרון: “שר וגדול נפל היום בישראל. הרב בעדני זצ”ל היה גאון עצום בתורה והעמיד אלפי תלמדים, בנוסף לגדלותו בתורה הרב היה אוהב ישראל גדול, ואהבת התורה, ארץ ישראל ועם ישראל בערה בליבוי. זכיתי להיפגש עמו מספר פעמים, לפני מספר חודשים הייתי בביתו, לקבל עצה וברכה. הרב אהב את מתיישבי השומרון וחיזק אותם באחיזתם באדמת ארץ ישראל”, סיפר דגן.

עוד אמר דגן כי: “במהלך הביקור הזכיר הרב בעדני את ההיסטוריה של האזור וציין כי בעת עלייתו לארץ ישראל התגורר ביישוב נחליאל, כיום שכונה בעיר חדרה, הנמצאת במרחק קצר בקו ישר מיישובי השומרון. הרב התפעל ואמר כי בעבר כמעט ולא הייתה נוכחות יהודית באזורים הללו וכיום ברוך השם התרבו עד מאוד המשפחות היהודיות המתגוררות בשומרון”.

קרדיט: מועצה אזורית שומרון

דגן מספר כי בפגישתו עם הרב הוא סקר בפניו את מערך שיעורי התורה לילדים ונערים ביישובים השונים לאורך השנה, וגם בחופשים, בהם עמלים בתורה אלפים מתלמידי מוסדות החינוך בשומרון המנצלים גם את תקופת החופש והפנאי לעמל התורה. הרב התרשם מאוד ובירכם כי “יעמדו בקטנותם וימשיכו בגדלותם”. לבקשת דגן ברך הרב את אנשי השומרון שיוכלו לבנות יותר בתים בשומרון, להביא יותר יהודים לשומרון, ושיהיו יותר ישיבות ויותר לימוד תורה, וכן שהיישובים יגדלו ויפרחו.

המפעל הציוני כתבה ראשית מידע כללי