“יוסי דגן לופת את המדינה בגרון – ומדליק את השומרון”

“יוסי דגן לופת את המדינה בגרון – ומדליק את השומרון”

במהלך סוף השבוע פורסמו מספר טורים בעיתון הארץ המאשימים את יו”ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן באחריות לפיגועים: “לופת את המדינה בגרונה”, “לקח את חומש כסמל” איזור שהיה שקט נדלק”. יוסי דגן, מגיב: “בבניין הארץ ננצח גם את השנאה והפייקים”.

בימים האחרונים מוביל השמאל הקיצוני קמפיין ציבורי נגד יוסי דגן בעקבות הרצח של יהודה דימנטמן הי”ד לפני כשבוע וחצי. בשמאל טוענים כי דגן מוביל הסתה נגד הציבור הערבי וכן כי הוא אחראי לפיגוע ול”הדלקת האיזור”.

במאמר מערכת של עיתון הארץ, נטען כי “דגן לופת את המדינה בגרונה ועושה צחוק משלטון החוק.” במהלך הטור נטען כי עצרת האזכרה לדימנטמן שהתקיימה ליל קודם לכן בחומש בהשתתפות כ-15 אלף משתתפים, היא בכלל התרסה.

לטענת המערכת, היה צריך לתת לתושבי בורקא את אדמת חומש בעוד נוכחות המתנחלים גורמת להיות מוקד של עוול ושפיכות דמים. טענה נוספת שעלתה במאמר מדברת על אלימות של המתנחלים וכן תוקפת את נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שלטענתם מעל בתפקידו כאשר “התנדב בצעד עז מצח להעביר את הבקשה להסדרת הישוב חומש”, כלשונם.

בהמשך פורסם טור נוסף בעיתון הארץ נגד יוסי דגן, הפעם של הפובליציסט ואיש השמאל רוגל אלפר. בטור טוען אלפר כי המשתתפים בצעדה הסיתו בקולי קולות לרצח המונים של פלסטינים חפים מפשע. “בשם הקב”ה, המתנחלים החוגגים נראו ונשמעו שיכורים. שיכורי אלימות גזענית לאומית וברברית” כתב אלפר בטורו. מי שלטענת אלפר עומד מאחורי ההסתה הוא יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שלדבריו עמד בראשה.

בידיעה באחת הכתבות הובא ציטוט מגורם אנונימי שבחר להסתתר תחת הכינוי “גורמי בטחון” שניסה לטעון שמי שהביא לפיגועים הוא בכלל ראש מועצת שומרון: “לקח את חומש כסמל ומבעיר את השטח” על אף הפיגוע בו נרצח דימנטמן והנתונים על עלייה באירועי הפחע קודם לרצח מנסה אותו גורם לתלות את אירועי הפח”ע בצעדת חומש אותה הוביל ראש מועצת שומרון: “איזור שהיה שקט בתקופה האחרונה נדלק עכשיו”.

יוסי דגן. “השמאל הסהרורי ועיתון הארץ שכחו כנראה מהי אהבת הארץ”. צילום: מועצה אזורית שומרון

בשיחה עם מערכת “מקומונט” ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן מגיב להתקפות של השמאל הקיצוני נגדו. לדבריו של דגן, “בעוד אנחנו מתאבלים על מותו של יהודה הי”ד, שנרצח על ידי מחבלים שפלים, השמאל הקיצוני ושופרותיו בתקשורת מוצאים מקום לתקוף אותי כראש המועצה האזורית שומרון, את תושבי השומרון, ואת ציבור המתיישבים ואוהבי הארץ בכלל. במקום לשמוע מהם גינויים ברמה הראויה כנגד הפיגוע הנתעב, הם עסוקים בלהאשים את הקורבן ואת חבריו בכך שהוא נרצח. השמאל הסהרורי ועיתון הארץ שכחו כנראה בהתבטאויותיהם הקיצוניות מהי אהבת הארץ ומראים בצורה עצובה היכן הם באמת מונחים ברמה הערכית. פעם אחר פעם רואים בעיתון הארץ ובמחוזות השמאל הקיצוני דאגה לאוייב לפני הדאגה למדינת ישראל”.

עוד הוסיף דגן כי “האדמות בחומש הן אדמות בשליטה ישראלית מלאה ונתרו שטח C, משום שגם מערכת הבטחון הבינה שלא ניתן לוותר על האדמות הללו ולהגן בו זמנית על מדינת ישראל, שכן הישוב חומש חולש על חלקים נרחבים במדינה. היהודים אומנם גורשו ממנה כחלק מפשע ההתנתקות, אבל גם שרון הבין את החשיבות האסטרטגית של הנקודה הזאת, והשאיר אותה בשליטה ישראלית מלאה. לכן אין שום התרסה בעליית יהודים למקום ובוודאי לא גזל של אדמות פרטיות. מי שהפך את איזור חומש למוקד בטחוני הם המחבלים מהרשות הפלסטינית שרצחו את יהודה דימנטמן ועוד קודם שזרקו אבנים ובקבוקי תבערה”.

“אנשי השמאל הקיצוני יכולים להמשיך לפרסם מאמרים מלאי שטנה ושנאה כנגד התיישבות היהודית בשומרון בפרט ובהתיישבות כולה בכלל. בזמן הזה אנחנו נמשיך לבנות ולחזק את השומרון, ולהביא לפה עוד יהודים שיישבו את המקום ויבנו בו את ביתם. האלפים שהגיעו בשבוע שעבר לחומש הוכיחו שהעם אוהב את התיישבות, העם אוהב את השומרון, והעם רוצה לחזור הביתה לחומש, גם אם זה בניגוד לדעתם של השמאל הקיצוני והשופרות שלו בעיתון הארץ'” הוסיף דגן.

ביטחוני המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית