טכניקות איטום מרתפים – מה הכי טוב?

טכניקות איטום מרתפים – מה הכי טוב?

המיקום של המרתף הופך אותו רגיש לנזקי לחות וחדירת מים. עוד בשלב הבנייה עלינו להקפיד על איטום מרתף מדויק, יסודי ועמיד. אם לא נאטום כראוי את קירות המרתף ואת הרצפה, מים יחדרו אל המבנה והנזקים לא יאחרו להגיע. במצב אידאלי האיטום מתבצע במהלך הבנייה טרם כיסוי המרתף באדמה. בפועל אנו מבצעים עבודות איטום מחודש של מרתפים גם במבנים קיימים. איטום מחודש נחוץ כאשר שכבת האיטום נפגעת או נשחקת עם השנים.

מתי נדרש איטום מחדש של מרתף במבנה קיים?

חדירה של מים אל המבנה מחלישה אותו. מיד כאשר אתם מזהים חשד לרטיבות או בעיית איטום במרתף חשוב למהר לפנות אל מומחה איטום. עבודות איטום מתבצעות גם במסגרת של תכנית שיקום מבנה מסוכן וגם כאשר קיים נזק נקודתי ומקומי. מלאכת איטום יסודית ומקצועית מחייבת פנייה אל איש מקצוע מהטובים בתחום. איטום מחדש של מרתף נחוץ כאשר האיטום הקיים כבר שחוק, במצבים בהם לא בוצע איטום מקצועי ובמקרים בהם שכבת האיטום נפגעה בעקבות קידוח או כל חבלה אחרת.

איך אוטמים רצפת מרתף?

איטום מרתף ראשוני מתקינים כבר בשלב יציקת הבטון. קבלני האיטום מניחים יריעות ביטומניות על בסיס הבטון במטרה למנוע כל חדירת מים או לחות. את היריעות מרתכים אל הרצפה. להשלמת הפעולה הקבלן מבצע בדיקה ומוודא עמידות בפני מים. אם שמתם לב לסימנים של רטיבות ברצפת מרתף קיים – אל תדחו למחר את הטיפול בבעיה. מתגוררים במבנה ישן? ייתכן ויש  צורך באיטום מחודש. קידוח לא מקצועי אל תוך הקיר או הרצפה במרתף עלול לפגוע בשכבת האיטום. מספיק סדק קטן בשכבת האיטום לחדירת מים וגרימת נזק למבנה. רעידת אדמה עלולה גם כן לגרום לבעיות איטום.

איטום ראשוני של מרתף שלב אחר שלב

  1. ניקוי יסודי של שכבת הבטון כולל ניקוי עובש וטחב
  2. הסרת חלקי בטון רופפים במשטח הבטון
  3. מילוי סדקים בעזרת קצף איטום
  4. מריחת חומר איטום בכל החיבורים כולל המפרקים בין הקורות
  5. מריחת חומר איטום סביב החוטים והצינורות

איך אוטמים קירות של מרתף?

בדיקת תקינות של מבנה דורשת גם התייחסות לאיטום. במידה ויש במבנה מרתף נבחן את טיב האיטום בקירות ובהתאם לצורך נמליץ על שיקום מבנה מסוכן. איטום קירות מרתף מתבצע בשיטת התזה, יריעות ביטומניות לא מתאימות לאיטום קירות מרתף. רק התזה של חומר איטום מונעת היווצרות של כיסי אוויר שפוגעים באיטום. לפני שמתחילים באיטום חשוב לנקות היטב את הקירות ולסתום את כל הסדקים. מחפשים מומחה איטום? חברת איטומים ידועה כאחת החברות המובילות בתחום, עם צוות מקצועי, מיומנות, ציוד חדיש והקפדה על שימוש בחומרי איטום עם תו תקן, אתם יכולים להיות רגועים בידיעה שבחרתם נכון.

עסקים עצת מומחה