טיפול בסרטן על ידי תזונה נכונה – להרעבת התא הסרטני

טיפול בסרטן על ידי תזונה נכונה – להרעבת התא הסרטני

עד לפני מספר שנים היוותה התזונה תחום זניח יחסית בענפי הרפואה, והשפעתה על הבריאות והתחלואה נדחקה לקרן זווית. ואולם, נסיבות חברתיות, תרבותיות ומדעיות הובילה לעליית קרנה של התזונה, וכיום היא מוכרת כאחד הגורמים החשובים והמשפיעים ביותר על בריאותו של האדם. יתר על כן, רופאים רבים נוטים לשלב המלצות תזונתיות לחולים במחלות שונות, ומפנים אותם למומחים אחרים בתחומי התזונה. דוגמא נאה לכך מהווה שיטה חדשנית לטיפול במחלת הסרטן שבה משתמשים לצד הטיפולים הרגילים גם בתוספי מזון הניתנים בהתאמה אישית.

הרעיון שמאחורי תזונה לטיפול בסרטן

ראשית, חשוב לדעת כי להתערבות החדשנית קוראים שיטת רמ”ח, ומאחוריה עומדות שנים רבות של מחקרים וממצאים שהצטברו. מתוך הנתונים הללו עלה הרעיון שביסוד השיטה, והוא שהתאים הסרטניים מתפתחים גם לאור מחסור בחמתן ותזונה לקויה, ושיש להם חילוף חומרים שאיננו זהה לתאים רגילים. התאים הסרטניים מקבלים מזון שלא כמו תאים רגילים, וזוהי בדיוק הנקודה שאותה מבקשת שיטת רמ”ח לנצל באמצעות הבנה של מנגנון חילוף החומרים והשפעה עליו בעזרת תזונה. כך למשל, את ההיבטים המטבוליים של התאים הממאירים שאופייניים לסרטן אפשר לזהות באמצעות בדיקת דם. זאת, עוד לפני שניתן לגלות את התאים הללו באמצעים רגילים, ובשלבים מוקדמים מאוד של התפתחותם. *לפורום טיפול בסרטן לחצו כאן.

צילום pixbay
צילום pixbay

לא רק גילוי מוקדם

כידוע, גילוי מוקדם של המחלה מעלה באופן מהותי את סיכויי ההחלמה, אך שיטת רמ”ח אינה מסתפקת בכך. בגישה זו, לאחר הגילוי ובהתאם לתוצאות שהתקבלו, ניתן להתאים תפריט תזונה אישי ומסודר הכולל גם פורמולה מיוחדת לאיזון הגוף, אשר מטרתו היא להחליש ולהרעיב את התאים הסרטניים. גם בהמשך, אחרי שהמטופל כבר החל לעבור את טיפולי ההקרנה והכימותרפיה, אליהם התאים הסרטניים נוטים לפתח עמידות, אפשר שוב לחדש את הרגישות שלהם ולהשיג תוצאות יעילות בהרבה באמצעות אותה תזונה שמחלישה אותם. למעשה, ישנם כבר מחקרים מדעיים בלתי מבוטלים המעידים על כך שהתמדה בתוכנית רמ”ח עשויה להביא לשיפור ההרגשה הכללית ולצמצום הטיפולים. כאמור, מדובר בעיקר בנטילת תוספים ופורמולות ובבניית תפריט תזונה בהתאמה אישית למטופל.

עם מי להתייעץ?

את הכתובת הנכונה לקבלת מידע על שיטת רמ”ח מהווה ד”ר דורית ארד. ד”ר ארד הינה חוקרת סרטן שמתמחה בכימיה ופיתוח תרופות חדשות, והיא שאמונה על פיתוח השיטה.

צרכנות