חשוב לדעת לפני שמזמינים מטבח

חשוב לדעת לפני שמזמינים מטבח

קשה לנו לדמיין את הבית שלנו ללא המטבח, ובצדק. מטבחים הם מוקד מגבש ומשמח לכל בני הבית, בייחוד עבור משפחות ישראליות – ולכן חשובים מאוד התכנון, העיצוב והמחשבה שמקדישים לנושא לפני שמזמינים ומתכננים מטבח חדש. קשת האפשרויות כיום בעיצוב ותכנון מטבחים היא עצומה, ואי אפשר כמובן לשלב הכל במטבח אחד. מה גם שלא כל משפחה דומה למשפחה אחרת ויש לבצע את ההתאמה עבור כל מטבח לגופו.

מטבחים פתוחים או סגורים

יש מטבחים שהם סגורים ביחס לחללים אחרים בבית, ויש מטבחים שאין קיר חוצץ בינם לבין הסלון או רחבת הכניסה – מה שמגדיל את תחושת המרחב והזרימה. יש יתרונות וחסרונות לכל אופציה וחשוב לבחור באפשרות המתאימה עבורכם. יש גם מה שנקרא מטבח שהוא חצי פתוח עם קיר עד גובה המותן.

מטבחים פינתיים או ישרים

בישראל ניתן למצוא מטבחים רבים אשר מאופיינים בצורת “ר”. הדבר מכונה גם בשם מטבח פינתי והיתרון בכך הוא ניצול מיטבי של החלל הקיים, מה שחשוב כמובן כאשר מדובר על דירות קטנות או שכורות או על ניצול מיטבי של חלל מטבח קטן במשרד למשל.

מטבחים עם משולש זהב

אז אם כבר מדברים על עיצוב מטבחים , בעולם המטבחים ישנו מושג שעונה לשם ‘משולב הזהב’ והוא מתייחס למיקום היחסי של הכיריים, הכיור והמקר – אחד ביחס לשני. בהתאם לעקרון זה יש למקם את שלושת האלמנטים הללו בצורה של קו ישר בכדי להשיג נוחות אידיאלית במטבח. נציין כי ניתן לוותר על עקרון זה במטבח שלכם ולהנות במקביל מנוחות בעת בישול ועבודה – והדבר תלוי בסידור ובעיצוב הספציפי של המטבח.

שימו לב שכאשר אתם משפצים או מסדרים מטבחים מודרניים בדירה שכורה או משדרגים עיצוב קבלן בדירה חדשה שרכשתם – תוכלו ליישם את הכללים שכאן ולשפר בצורה משמעותית את הנוחות ואיכות החיים שלכם. בין אם מדובר על מרחב המטבח או על דלתות פנים בבית שלכם – חשוב לבצע סידור ותכנון המתאמים עבורכם אישית.

 

צרכנות