ח”כ בצלאל סמוטריץ’ באפרת: “התכנית שלנו תשים סוף להשתלטות של הרשות הפלסטינית על חבלי יהודה ושומרון”

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ באפרת: “התכנית שלנו תשים סוף להשתלטות של הרשות הפלסטינית על חבלי יהודה ושומרון”

ביום ד’ האחרון הגיעו חברי מפלגת הציונות הדתית לסיור באפרת שבגוש עציון יחד עם ארגון רגבים וחברי ועד הקרקעות המקומי. במהלך הסיור הוצגה תוכנית המפלגה לניהול המערכה נגד מיזם ההשתלטות הפלסטינית על השטח ביו”ש.

מזה למעלה מעשור הרשות הפלסטינית מובילה כפרויקט-דגל מיזם של השתלטות על קרקעות ביהודה ובשומרון, מתוך מגמה מוצהרת ומעשית לחנוק את ההתיישבות, לייצר רצפים פלסטינים, לשנות גבולות באופן חד צדדי, ולהקים מדינה פלסטינית דה-פקטו.

לאורך זמן רב מדינת ישראל לא נתנה מענה אפקטיבי לתכנית ההשתלטות הפלסטינית, ובשנים האחרונות מאז נכנס בני גנץ למשרד הבטחון, המצב החמיר והידרדר מאד. לאור הקריטיות של המערכה על הקרקעות, בחרה היום מפלגת הציונות הדתית את הנושא הזה כאחד משני נושאים בהם חשפה את תכניות העבודה שלה לאחר הבחירות.

המפלגה הציגה תכנית לניהול המערכה נגד מיזם ההשתלטות הפלסטינית על השטח ביו”ש. התוכנית נכתבה בהתייעצות עם ארגון רגבים וגורמים נוספים העוסקים בנושא.

את הסיור  באפרת הובילו מנכ”ל רגבים מאיר דויטש ועו”ד דוד שפרבר, תושב המקום וממובילי המאבק על הקרקעות באפרת. השתתפו חברי המפלגה: יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ , ח”כ אורית סטרוק, ח”כ עו”ד שמחה רוטמן, ח”כ מיכל וולדיגר, מנכ”ל הציונות הדתית יהודה ולד, והמתמודדים ברשימה: אוהד טל, משה סלומון, יוסף ושפייזר.

יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “אי אפשר להתכחש לזה שהשנים האחרונות מאופיינות בדחיפה חזקה של מימון הרשות הפלסטינית במיליוני יורו ממדינות שונות וארגונים שונים. יש מטרה להקים מדינה פלסטינית דה פקטו תוך עקיפת משא ומתן עם מדינת ישראל. הרגל המרכזית בתוכנית שלהם היא תפיסת השטח שמבוצעת בצורה מאוד אסטרטגית. אנחנו מניחים תכנית שמסוגלת לעשות סוף להשתלטות הזו, באמצעות מערכה שמנוהלת ע”י מיטב הכוחות והגורמים. היום המערכה המדינית בהקשר הזה לא קיימת, וזה בראש ובראשונה מה שדורש תיקון. מעבר למניעת ההשתלטות של הרשות הפלסטינית, צריך גם לראות איך אנחנו אלה שקובעים את העובדות בשטח”.

קרדיט-הציונות הדתית

ח”כ אורית סטרוק שהובילה את הסיור ביישוב אפרת אמרה:

“התכנית לניהול המערכה על השטח תייצר סו”ס דירקטיבה מדינית שתגדיר את ניהול המערכה הזו כיעד לאומי קריטי, ואת מיזם ההשתלטות של הרש”פ כפעולה עוינת ומסוכנת. התכנית שלנו לא תסתפק בסיכול ההשתלטות הפלסטינית, אלא תחייב גם פעולות ממשלתיות לשימור אדמות המדינה והמרחבים הפתוחים, ותקבע תבחינים לתכנון, בניה ושירותים לאוכלוסיה הפלסטינית באופן שאינו נוגד את האינטרס הישראלי בשטח. בע”ה אנחנו חוזרים לשלטון כדי לתקן, ובגדול.”.

מאיר דויטש, מנכ”ל תנועת רגבים: “אנחנו מברכים את מפלגת הציונות הדתית, המפלגה הראשונה שמציגה תכנית סדורה, משמעותית ומקיפה לעצירת הקמת המדינה הפלסטינית בלב הארץ. השבוע פרסמנו דו”ח עדכני על נתוני הבניה הפלסטינית הבלתי חוקית בשטחי C ביהודה ושומרון, המצביע על עליה דרמטית בהיקפי ההשתלטות בשנה האחרונה.

חייבים להבין, השאלה המרכזית שצריכה לעמוד אל מול אזרחי ישראל ביום הבחירות היא איך אני מונע את הקמת המדינה הפלסטינית שמוקמת בפועל בשנים האחרונות.”

עו”ד דוד שפרבר ממובילי המאבק על הקרקעות באפרת אמר: “היום הוצגה תכנית עומק בשיתוף נציגי התושבים בשטח, לטיפול מערכתי בהשתוללות הבניה הבלתי חוקית הפלשטינית ביהודה ושומרון. התכנית הזו היא בשורה אמתית.

אנחנו מודים לחברי הכנסת של הציונות הדתית ובראשם בצלאל סמוטריץ ואורית סטרוק על הטיפול המתמיד והעיקש בסוגיית יסוד זו.

יחד נגן על ההתיישבות ועל האינטרסים של מדינת ישראל יחד”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית פוליטי