חושדים שהעובד מרגל עבור חברה אחרת?

חושדים שהעובד מרגל עבור חברה אחרת?

יש כמה מקרין מובהקים שגורמים לנו לחשוד שאחד העובדים מרגל עבור חברה אחרת וגורם לנו נזקים והפסדים. זה יכול להיות במקרה של עובד ממורמר שחושב שלא קיבל את מה שמגיע לו ולכן הוא מנסה לקבל יותר מהצד אצל חברות אחרות שמוכנות לשלם לו על כך, זה יכול להיות עובד שמלכתחילה הושתל בחברה כדי לרגל ריגול תעשייתי ואז הוא פשוט פועל ברגע הנכון לו ומנסה להוציא כמה שיותר מידע כדי להועיל למעסיקים הכפולים שלו, וזה יכול להיות מישהו שמצא הזדמנות פז למכור איזשהו רעיון או שהציעו לו הצעה טובה מבחינתו ולא אכפת לו לעשות זאת. התוצאה היא אותה תוצאה מבחינת החברה הניזוקה– נזק גם בכסף וגם בגילוי התכניות למוצרים ולשירותים.

למה הנזק גדול?

מלבד גילוי מידע על מוצרים ושירותים שאתם לא רוצים לגלות על פיתוחם לפני שתחשפו אותם, קורה שי שמידע שאתם לא רוצים לגלות משום שמדובר בפגיעה קשה בתדמית החברה ובפגיעה במניות וירידה בערך שלהן, משהו שיכול לפגוע לטווח הארוך גם במחזיקי המניות ועלולה להוביל לחקירה פלילית. לכן, במקרים כאלה מפעילים בתבונה חוקר פרטי שמתמחה בכך ומוצא את כל המידע שאפשר לגלות על כך. חשוב לדעת גם שחקירה כזאת חייבת להיעשות רק על ידי משרד חקירות מוסמך ובעל רישיון חוקי ותקף משום שכל פעולה שעלולה להיעשות תיחשב ללא חוקית אם תרצו להציג את הראיות אחר כך בחקירה משטרתית או במשפט. שלא לדבר על כך שגם רשות ניירות הערך עלולה להתערב בחקירה משלה איך השגתם את ההוכחות לריגול כזה.

חשיבות חקירה חוקית ותקינה

חקירה כלכלית היא סוג של חקירה מקובלת ולגיטימית שאי אפשר לוותר עליה. היא נעשית רק על ידי מומחים משום שהיא חוקרת לא רק בצורה חוקית ולגיטימית מבחינת הרשויות אלא היא גם מקיפה ויורדת לשורשי העניין בכל בעיה. צריך לדעת כיצד מתנהלת כל חברה ולהכיר את העובדים  שלה כדי לדעת בדיוק מהן נקודות התורפה ומי היריבים שהיו רוצים להשיג את המידע הזה. זה דיוק מה שעושים בחקירה של כל ריגול תעשייתי חשוד.

משפטי