חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון אושר בוועדת שרים

חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון אושר בוועדת שרים

במפלגת הציונות הדתית מברכים על אישור ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון בוועדת שרים לחקיקה.

החוק הועלה ע”י יו”ר הוועדה שר המשפטים יריב לוין. יוזמי החוק הם ח”כ ח”כ יולי אדלשטיין והשרה ח”כ אורית סטרוק יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש משא-נור בעצמו, שנאבק יחד עם אנשי חומש ושא-נור על העברת הצעת החוק זו הכנסת השביעית.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: “חומש תחילה. ביטול חוק ההתנתקות עבר לפני מספר דקות ועדת שרים לחקיקה ובע”ה ביום רביעי יעבור בכנסת בקריאת טרומית ובשבועות הקרובים תושלם חקיקתו”.

“זהו יום חשוב שבו ממשלת הימין מזיזה את הספינה ותומכת התיישבות. הממשלה קבעה שיש למדינת ישראל אינטרס שלימוד התורה בחומש ימשך ויוסדר”, הוסיפ במפלגה.

ח”כ יולי אדלשטיין הוסיף: “החיים עצמם. צעד ראשון לביטול ההתנתקות: אישור בוועדת השרים – בוצע”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו”ר מועצת יש”ע שלמה נאמן ציין כי “חוק ההתנתקות הוא כתם שחור בספר החוקים של מדינת ישראל ולא פחות מזה הוא אות קלון על מערכת המשפט הישראלית שאיפשרה לקרות לזה ללא היסוס. אותה תכנית מתועבת עקרה אותנו מאדמתנו, הביאה אלינו עד ימים אלו טילים ואיום טילים ללב הארץ”.

“בצפון השומרון, צה”ל שולט בשטח, וישיבת חומש ותלמידיה מגינים בחירוף נפש על האזור כבר 16 שנה. אין סיבה שאזרחים לא יוכלו למלא את החלל ולהסיר את האפרטהייד הזה על חבל ארץ זה. מחר, כ”ב שבט, יצוין בבתי הספר יום מורשת גוש קטיף, אין תזמון טוב מזה למחוק את החוק הזה מספר החוקים של מדינת ישראל, לפחות בנוגע לצפון השומרון”, דברי נאמן

כתבה ראשית