חברת “תנופה” זכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בשומרון

חברת “תנופה” זכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בשומרון

במסגרת המכרז התחייבה מפעילת התחבורה הציבורית “תנופה” להגביר את תדירות הקווים בישובי השומרון בעשרות אחוזים. בנוסף, יופעלו קווים חדשים ויתוגברו קווים קיימים.

מהפכת התחבורה הציבורית יוצאת לדרך. חברת תנופה זכתה במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית בשומרון. זאת, במסגרת תכנית משרד התחבורה להגדיל בעשרות אחוזים את שירותי התחבורה הציבורית בשומרון ולשפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים.

מדובר במכרזים הגדולים ביותר שפורסמו עד כה בתחבורה הציבורית. המכרזים כוללים הפעלת עשרות קווים בינעירוניים, אזוריים ועירוניים חדשים ותגבור משמעותי של מאות קווים קיימים בשומרון. הקווים החדשים מתוכננים לענות בין השאר על הביקושים הצפויים לתחבורה ציבורית בישובים אלה.

באשכול זה יופעלו 85 קווים עירוניים ואזוריים, 17 מהם קווים חדשים. הקווים יפעלו בין ישובי המועצה האזורית שומרון, קדומים, קרני שומרון, בית אריה-עופרים, אלפי מנשה, עמנואל, אלקנה, אורנית ואריאל. כמו כן, יופעלו קווים בינם לבין ערי גוש דן והשרון. הקווים יופעלו באמצעות יותר מ-230 אוטובוסים חדישים, לרבות אוטובוסים ממוגני ירי. במכרז על אשכול השומרון התמודדו שלוש חברות נוספות: חברת אפיקים שהפעילה את האשכול עד כה, חברת קווים וחברת אגד תעבורה.

תדירות הנסיעה בקווי השומרון תגדל ב-30%. כמו כן יתווספו קווים חדשים שישפרו את הנגישות בין היישובים ליעדים מרכזיים בגוש דן, וכן קישור ישיר לתחנות רכבת ולערים מרכזיות כמו פתח תקווה, בני ברק, כפר סבא ותל אביב.

כל האוטובוסים שיופעלו במכרז החדש יכללו הפרדה פיזית של תא הנהג, מסכים אלקטרוניים לעדכון מידע שוטף, רשת אלחוטית ושקעי USB. לאורך המסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים שיעדכנו את הציבור בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים.

חדשות שומרון כתבה ראשית צרכנות