חברי קונגרס נלחמים בחרם: “יש לקדם את תכנית המענקים ליהודה ושומרון”

חברי קונגרס נלחמים בחרם: “יש לקדם את תכנית המענקים ליהודה ושומרון”

ארבעה חברי קונגרס אמריקאים בכירים העבירו מכתב ראשון מסוגו למזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון בדרישה לקדם את הייצור התעשייתי ביהודה ושומרון, לטענת אנשי הממשל הבכירים ההקפאה הקיימת בשטחי התעשייה והמסחר ביהודה ושומרון תפגע בסיכוי לקיים נורמליזציה בין ישראלים ופלסטינים. 

הפנייה אל ממשל טראמפ היא פרי יוזמתו של ארז צדוק, תושב אלקנה, כלכלן במקצועו ומנכ”ל ‘קרנות אביב. אשר נפגש עם אותם חברי הקונגרס לפני מספר שבועות בארה”ב והציג בפניהם תכנית כלכלית שחיבר בשם ‘תעשייה וקיימות ביהודה ושומרון”.

ארז צדוק: “המכתב החתום ע”י ארבעה חברי קונגרס אתם נפגשתי, שמופנה למזכיר המדינה האמריקאי, מסביר את חשיבות התעשייה ביהודה ושומרון וקורא לממשל טראמפ לא להקפיא את התעשייה אלא לעודד ולפתח אותה”.

ארז צדוק וחבר הקונגרס. צילום: יח”צ

צדוק מסביר כי זה איננו מכתב סרק מכיוון שע”פ הנוהג מזכיר המדינה האמריקאי צריך לענות לחברי הקונגרס, מה שיחייב את ממשל טראמפ להתייחס לנושא. והוסיף: “הנשיא טראמפ כאיש עסקים חייב להיות מודע להשלכות של הפעילות הכלכלית ביו”ש.”

“הצעד הבא הוא לנסות לשכנע את הממשל להסיט כספים מהתמיכה ברשות הפלשתינית למענקים לחברות אמריקאיות שיקימו מפעלים ביו”ש.” אמר צדוק.

התוכנית שחיבר ארז צדוק קוראת לארה”ב ולממשלות אירופה לתת מענקים לחברות בינלאומיות שיקימו מפעלים ביהודה ושומרון על מנת לייצר מקומות עבודה משותפים לישראלים ולפלסטינים ומתוך כך לייצר נורמליזציה ודו-קיום באיזור.  התוכנית מדברת בשלב ראשון על שלושה מפעלים באזורי תעשיה שונים ביו”ש, ולאחר מכן הרחבה לאזורים נוספים. בנוסף למענקים ממשלת ארה”ב ומהאיחוד האירופי החברות ייהנו מהטבות מס מממשלת ישראל.”.

מהלך נוסף שמבצע צדוק הינו השפעה על קידום חוק ‘טיילור פורס’ שקובע שלא יועברו כספים אמריקאים לידי הרשות הפלסטינית עד אשר תופסק התמיכה הכלכלית במחבלים ובמשפחותיהם. נושא זה צפוי לעלות במהלך הדיונים עם סגן נשיא ארה”ב מייק פנס בעת ביקורו בישראל.

חדשות שומרון כתבה ראשית