חברי הכנסת מיקי זוהר ואלי דלל יוזמים: חוק האוסר על צילום חיילים

חברי הכנסת מיקי זוהר ואלי דלל יוזמים: חוק האוסר על צילום חיילים

לאור האירועים האחרונים בהם אנרכיסטים מצמידים מצלמות לחיילים בשעת פעילות מבצעית ומנסים להפריע להם בשעת מילוי תפקידם, ולאחר מחקר של פעילי “אם תרצו” במסגרת פרוייקט “צלם את הצלמים” אשר בא לתעד את האנרכיסטים שמצלמים ומפריעים לחיילי צה”ל, הגישו חברי הכנסת מיקי זוהר ואלי דלל הצעת חוק שתאסור על צילום חיילים בשעת פעילות מבצעית.

לפי ההצעה, אשר נוסחה בסיוע האגף המשפטי של תנועת אם תרצו, “המסריט או מצלם חיילים ואנשי כוחות הביטחון בעת מילוי תפקידם, כאקט מחאתי בכוונה מודעת להפריע בביצוע משימתם או בכוונה לערער את רוחם בעת ביצוע משימתם, דינו – מאסר עד חמש שנים; התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו – מאסר עד עשר שנים”.

בנוסף כוללת ההצעה עונש למי שמפיץ את אותם תכנים: “המפיץ ברבים תכני צילום כאמור, ובכלל זה באמצעות רשתות חברתיות והתקשורת הממוסדת בכוונה להכפיש ו/או לערער את רוח חיילי ישראל וכוחות הביטחון, דינו – מאסר עד חמש שנים; התכוון לפגוע בביטחון המדינה, דינו – מאסר עד עשר שנים.”

כזכור, מאז שנת 2005, מפעיל ארגון ‘בצלם’ הממומן בידי מדינות זרות, את פרוייקט ‘חמושים במצלמות” במסגרתו מתעדים הפעילים את חיילי צה”ל בעמדות מבצעיות בשטחי יו”ש. הצעת חוק זו באה לתת מענה להפרעות האנרכיסטים לחיילים במילוי תפקידם.

חיילים שומרים על חברי הכנסת של שדולת ארץ ישראל.צילום מירי צחי

ח”כ מיקי זוהר: “המענה המיידי למלחמה של האנרכיסטים בחיילי צה”ל הוא לאסור עליהם לצלם אותם. בכל מדינה מתוקנת המצלמה הייתה מוחרמת והאנרכיסט היה נעצר. זו הדרך לגבות את הלוחמים שלנו”

ח”כ אלי דלל מסר: החיילים שלנו צריכים לקבל מאיתנו גיבוי. אף אחד לא מתגייס בשביל לקבל הטרדות והצקות מאנרכיסטים. יש די והותר איומים ביטחוניים, לכן ראוי שנמזער את ניסיונות החיכוך וההטרדות הללו, בהתאם לנהלים החוקיים המקובלים בכל מדינות המערב

מתן פלג יו”ר תנועת אם תרצו: “ההבדל בין צילום עיתונאי או תיעודי לבין שימוש במצלמה ככלי הפרעה נגד החייל הוא כהבדל בין שמים וארץ. לאור ההבדל הזה, חשוב גם שידע כל מפריע כי פעולתו שאף מסכנת את שלום החייל לא פעם, תישא עונש בצידה”

כתבה ראשית פוליטי