זוכרים מרחוק: בבנימין ציינו את יום השואה בטקסים מיוחדים וחלוקת שי לניצולים

זוכרים מרחוק: בבנימין ציינו את יום השואה בטקסים מיוחדים וחלוקת שי לניצולים

המועצה האזורית בנימין ציינה היום (ג’) כמו שאר מדינת ישראל את יום השואה באירועים מצומצמים בעקבות נגיף הקורונה. לאורך כל היום הקדוש, במועצת בנימין פרסמו מגוון תוכניות וסיפורים על ניצולים וסיפורי גבורה.

כמו כן, הנהגות היישובים בשיתוף מתנ”ס בנימין ערכו טקסי זיכרון בהובלת נוער בנימין ומפגשי זיכרון בסלון באמצעות אפליקציית zoom שזכו להצלחה כבירה ואלפי משתתפים.

בין המיזמים הרבים, ביישוב עלי ערכו תערוכת זיכרון עם שילוט במרכז המסחרי ובו סיפורי גבורה, וביישוב מבוא חורון יזמו תערוכת זיכרון דיגיטלית בשיתוף כלל התושבים.

צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין

הרגע המרגש של היום הגיע בשעות הצהריים כאשר נציגי מועצת בנימין ואנשי פיקוד העורף ייזמו הענקת שי לעשרות ניצולי שואה מרחבי המועצה עם נציגים שהגיעו לבתי הניצולים, שהתרגשו במיוחד מהמיזם.

ראש המועצה ישראל גנץ סיכם את אירועי היום: “לאורך כל השנה אנחנו מחבקים את ניצולי השואה, ובימים רגישים אלה כולנו נאלצים להפגין אמצעים אחרים כדי לדאוג להם ולחבקם.

ברוך ה’ זכינו בקהילות מדהימות בבנימין שדואגות – מבוגרים וצעירים כאחד, לחבק ולסייע לכל הניצולים והקשישים שנותנים דוגמא מוחשית למשפח נזכור ולעולם לא נשכח.

אני מודה לקהילות היישובים על המיזמים החשובים ביום הקדוש.”

חברה וקהילה חדשות בנימין כתבה ראשית