השר כץ: “צריך להכניס בחוק את גוש עציון כחלק מירושלים רבתי”

השר כץ: “צריך להכניס בחוק את גוש עציון כחלק מירושלים רבתי”

אלה הדברים שאמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים בטקס חנוכת הרמזורים בצומת נווה דניאל על כביש 60 שבגוש עציון. במעמד נכחו מ”מ ראש המועצה, משה סוויל, יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם-רפאלי, מנכ”ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הנהלות היישובים, תושבי גוש עציון ובני משפחת שמעון שבתם נופר נהרגה לפני כשנתיים בצומת אלעזר.

הצורך בהצבת הרמזורים בצמתים הנמצאים על כביש 60 הוכר לאחר התאונה הקשה שבה נהרגה נופר שמעון לפני כשנתיים, ולאחר פעילות משותפת של המועצה האזורית גוש עציון, בני משפחתה של נופר, ההורים ירון ואורית שמעון והאחים גיא ודותן, הנהלות היישובים וחברי המשפחה.

השר ישראל כץ בחן את הבקשה והתגייס לקידום הקמת הרמזורים ואנשי המקצוע במשרד ובחברת נתיבי ישראל פעלו על להשלמת המשימה. השר נשא דברים בטקס על חשיבות הבטיחות בכבישי יהודה ושומרון: “ביהודה ובשומרון הביטחון והבטיחות שלובים זה בזה תחבורה שורש ח.ב.ר אני חש שליחות מיוחדת בקידום החזון לחבר את הארץ. אסור לערער על מעמדה של ירושלים כבר לפני עשר שנים הגשתי הצעת חוק ירושלים רבתי”.

השר כץ בגוש עציון (צילום: מאיר אליפור)
השר כץ בגוש עציון (צילום: מאיר אליפור)

מ”מ ראש המועצה האזורית גוש עציון, משה סוויל אמר: “בשנים האחרונות אנו מובילים תנופת בנייה בגוש עציון, בתים חדשים, משפחות חדשות, בתי ספר ואזורי מסחר ותעשייה, אנחנו רואים בשמחה את הקהילות גדלות, מתרחבות ומתפתחות, היישובים מתמלאים בצוחקים של ילדים. כל היתר אנחנו מבינים ויודעים, שכדי שהתנופה תימשך ותצליח, חייבת להיות תנופה מקבילה ומתאימה של תשתיות הכבישים בגוש עציון ובדרך אליו”.

יו”ר סיעת הבית היהודי ותושבת נווה דניאל, ח”כ שולי מועלם אמרה: “במהלך השבעה על נופר פנו אליי תושבי אלעזר ונווה דניאל כדי לפתור עם השר ישראל כץ ביחד את הבעיה הבטיחותית בצומת, את הרולטה הרוסית הזו שגדעה את חייה של נופר. המשפחה החליטה לפעול כדי שבתם תהיה הקרבן האחרון בכביש הזה, והצליחה. הרמזורים באלעזר ובנווה דניאל הם ההצלחה של משפחת שמעון בשמירת החיים”. בסוף דבריה איחלה: “כמי שפועלת ללא לאות למען החלת הריבונות היהודית ביהודה ושומרון – כאשר גוש עציון ומעלה אדומים שבקונצנזוס תחילה, אני מאחלת לך מ.מ. ראש המועצה חברי משה סוויל שגוש עציון יהפוך לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל עוד במשמרת של כולנו”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית