השר אלקין במאהל של מפוני עמונה: “אני אפעל בכל כוחי כדי שההתחייבות הזאת תקוים”

השר אלקין במאהל של מפוני עמונה: “אני אפעל בכל כוחי כדי שההתחייבות הזאת תקוים”

השר לאכות הסביבה וירושלים השר זאב אלקין, ביקר את מפוני עמונה במאהל שובתי הרעב מול בית ראש הממשלה. במטה עמונה ברכו על ביקורו של השר – הראשון משרי הליכוד שהגיע להזדהות עימם מאז פתחו בשביתת רעב לפני 14 יום. בפגישה נכחו גם פעילי ליכוד בולטים בהם שבח שטרן ומרדכי בניטה.

השר זאב אלקין אמר כי ״אין לי ספק שהממשלה חייבת לקיים את ההסכם שנחתם עם המתיישבים ולהקים עבורם ישוב חדש בדחיפות.

עוד אמר: “אני יודע שראש הממשלה מחויב לקיים את ההסכם, הנושא הזה נידון בינינו הרבה פעמים בשבועות אחרונים. לפי ההסכם המקורי סוגיה פורמלית של הקמת ישוב חדש חייבת להיפתר עד 31.03.17, ואני אפעל בכל כוחי כדי שההתחייבות הזאת תקוים!״.

המפונים פרשו בפני השר אלקין את חששם. “ראש הממשלה נפגש ביום שני עם השליח האמריקאי גרינבלט ולא חותר לסיים כבר את העניין הזה של הקמת הישוב החדש. אמנם הוא מכריז מעל כל בימה שהוא הבטיח ולכן יקיים אבל בפועל כלום לא זז ואנחנו עדיין תקועים 300 ילדים ונערים, נשים וגברים בפנימיית נוער כבר כמעט חודשיים, שבועיים מתוכם בשביתת רעב של חלקנו ודי – שנתניהו יגמור כבר את הסיפור הזה אם הוא כל כך מחוייב לו”.

היום יפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנית, עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג’ייסון גרינבלט. “ביקשנו מהשר אלקין”, הוסיף אביחי בוארון מעמונה, “ואמש פנינו גם לכל שרי הליכוד, לדרוש מביבי היום בישיבת שרינו, שפשוט יודיע לאמריקאים – אני את הישוב הזה מקים מיידית. שיודיע שהוא לא יכול לחכות. שפשוט יעבור מדיבורים למעשים”.

בסיום הפגישה הוחלט בין פעילי הליכוד שנטלו חלק בפגישה בעיצה אחת עם יוסי דגן, ראש מואז שומרון לפעול מיידית בקרב שרי הליכוד לדרוש מנתניהו את פתרון הסוגייה באופן מיידי.

השר אלקין במאהל של מפוני עמונה {תמונה באדיבות מטה המאבק עמונה}
חדשות שומרון כתבה ראשית