דו קיום באוניברסיטת אריאל

דו קיום באוניברסיטת אריאל

 סטודנטים מקורס ערבית מדוברת בחוג למזרח תיכון באוניברסיטת אריאל הגיעו למפגש בלתי אמצעי עם סטודנטים בקמפוס ואדי ערה.

סטודנטים מאוניברסיטת אריאל נסעו השבוע למפגש עם סטודנטים בקמפוס ואדי ערה השוכן בגבעת חביבה לצורך היכרות ודיאלוג משותף. היוזמים למפגש היו ראשי הקורס לערבית מדוברת במחלקה למזרח תיכון ובראשם עמליה השכל. “מטרת המפגש היתה לאפשר לסטודנטים להשתמש בשפה אותה הם לומדים ככלי לשיח ותקשורת משותפת. ידיעת השפה הערבית מאפשרת קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הצד השני ודרכו אפשר ליצור דיאלוג פתוח וללמוד טוב יותר אחד על השני”, הסבירה השכל.

במהלך המפגש, התחלקו הסטודנטים לקבוצות קטנות כאשר כל קבוצה דנה בנושא אחר מתוך רשימת נושאים אותה הסטודנטים בחרו וגיבשו מבעוד מועד. כך, למדו הסטודנטים אחד על השני והתדיינו על נושאים מגוונים כגון מנהגי נישואין בשתי החברות, אמונות טפלות, שרות לאומי וצבאי וכן הלאה, כאשר השיח כולו התנהל בשפה הערבית בלבד.

אחד מן הסטודנטים שהשתתף בביקור, מיכאל פולבוי, סיפר על החוויה: “זו היתה חוויה יוצאת מגדר הרגיל להיפגש בצורה בלתי אמצעית עם אנשים המגיעים מתרבות שונה ולא מוכרת ולהיחשף אליהם במלוא מובן המילה. דיברנו איתם בשפתם, ביקרנו בכפרים שלהם ולמדנו בצורה הכי טובה שניתן על אורחות חייהם. זה היה ממש לצאת מהלימוד התיאורטי בכיתה ולחוש הכל בצורה אמיתית”.

הסטודנטית נב כנען שהשתתפה בביקור: “החוויה היתה מעבר לציפיות. זה היה סיור אקדמי במלוא מובן המילה. השילוב של לימודי שפה מדוברת יחד עם למידת התרבות הישראלית בא לידי ביטוי בסיור בצורה טובה מאוד. במהלך הסיור הועלו נושאים שלעולם לא היו עולים בשיעור בכיתה. אחת המנהלות בואדי ערה דיברה על כך שברגע שאתה מבין שאתה השולט בשפה, אתה צריך בתור ריבון לקבל את מי שמדבר שונה ממך ולהבין את השפות השונות. זו נקודה שהובנה במלואה במהלך הסיור”.

הביקור היה מוצלח מאוד וישנה תוכנית לארגן מפגשים דומים בעתיד.

תמונה: דוברות אוניברסיטת אריאל

 

חדשות שומרון כתבה ראשית