השקעות נדלן בארה”ב מול השקעות נדלן בישראל

השקעות נדלן בארה”ב מול השקעות נדלן בישראל

 

הנדל”ן הפך בשנים האחרונות לאפיק ההשקעה המתגמל ביותר שיש, ובאופן טבעי נותרה עוד התלבטות אחת: מהו הלוקיישן האופטימלי לרכוש בו דירה להשקעה. שתי האופציות העיקריות הן כאן בארץ וארה”ב, וכמובן שישנם גם יתרונות וגם חסרונות הן לאופציה של השקעות נדל”ן בארה”ב והן לאופציה של השקעה בנדל”ן כחול לבן – וכדאי להיות מודעים גם לאלה וגם אלה, ולקבל החלטה מושכלת בהתאם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם.

השקעה בנדל”ן בארה”ב

היתרון העיקרי של השקעה בנדל”ן בארה”ב ביחס להשקעה כאן בארץ הוא הפוטנציאל לתשואה גבוהה יותר. הסיבה העיקרית לכך שהיא שהנכסים השונים בישראל יקרים מאוד אחרי למעלה מעשור של עליות מחירים משמעותיות, בעוד בארה”ב נרשמה ב-2007-2008 צניחה של עשרות אחוזים בערכם של הדירות והבתים בכל רחבי המדינה (כתוצאה ממשבר הסאב-פריים, שהפך גם למשבר פיננסי גלובלי), וגם אם מאז המגמה התהפכה וכיום נדל”ן בארה”ב מתאפיין בעליות מחירים, עדיין הרמה של המחירים כזו שמאפשרת תשואה גבוהה.

יתרון נוסף של השקעות בארה”ב הוא שבמדינה זו, ובפרט עכשיו בעידן טראמפ, ישנם פחות חסמים בירוקרטיים, ועל כן יותר פרויקטים בתחום הבנייה יוצאים לדרך תוך זמן קצר יחסית. עוד כדאי לקחת בחשבון ששוק הנדל”ן בארה”ב הינו שוק משוכלל מאוד שמציע מגוון רחב של אפשרויות השקעה, הן לטווח קצר יחסית והן לטווח הארוך יותר.

החיסרון העיקרי של השקעות נדל”ן בארה”ב הוא המרחק: אם בארץ אנחנו יכולים להגיע לכל מקום שיש בו נכס פוטנציאלי בנסיעה קצרה יחסית, הרי שכדי לא לקנות חתול בשק בארה”ב כבר נדרשת טיסה טרנס-אטלנטית. המרחק מקשה כמובן גם על הניהול השוטף של הנכס, אם כי ניתן להתגבר על חיסרון זה באמצעות הפקדת הרכישה והניהול בידיים מקצועיות של חברות שמתמחות בכך.

השקעות בנדל”ן בישראל

היתרון העיקרי של השקעה בארץ לעומת השקעה בארה”ב הוא שכך יש לנו שליטה מלאה על כל המהלך, מהשלב של איתור נכס מניב, דרך הרכישה וכלה בתחזוקה השוטפת של הדירה/משרד כולל מציאת השוכרים וכו’. כדאי לקחת בחשבון שיש לכך גם מחיר בלתי מבוטל, והוא השקעת זמן, כולל נסיעות ועוד.

עוד יתרון הוא תחושת הביטחון הגבוהה יותר, בזכות העובדה שהכל מתנהל בעברית וכאן בארץ. אמנם לתחושה שכזו ישנה חשיבות רבה כשמבצעים השקעות בנדל”ן, אבל אסור לשכוח שבסופו של דבר גם בישראל ייתכנו מקרים של רכישת נכס לא מתאים או קושי במציאת דיירים, לא פחות, ולמעשה אף יותר, ביחס למצב בארה”ב.

החסרונות ביחס להשקעה בנדל”ן בארה”ב הם התשואה הצנועה יותר, מגוון ההזדמנויות המצומצם יותר וגם העובדה ששוק הנדל”ן בארץ פחות משוכלל מזה של ארה”ב.

איך לבחור לוקיישן להשקעה בנדל”ן?

אם השליטה המלאה בנכס לאורך כל הדרך קריטית מבחינתכם, כדאי להעדיף השקעה כאן בארץ. אם המטרה היא נכס מניב תשואה גבוהה ככל האפשר, השקעה בארה”ב תספק לכם את מבוקשכם – ובכל מקרה כדאי לזכור שכדי להבטיח מקסימום רווח כדאי להתייעץ גם עם רואה חשבון בעל מומחיות במיסוי נדל”ן.

נדל”ן בארה”ב.תמונה באדיבות:
pixabay

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

צרכנות