הרשות הפלסטינית מעלימה את נתוני ההגירה השליליים של הערבים

הרשות הפלסטינית מעלימה את נתוני ההגירה השליליים של הערבים

הדמוגרף יעקב פייטלסון מעריך כי בתוך 10 שנים תשתווה אוכלוסיית היהודים בארץ ובעולם. במהלך הרצאתו בכנס השנתי של ‘מכון התורה והארץ’ חשף כיצד מעלימה “הרשות הפלסטינית” את נתוני ההגירה השליליים של הערבים.

הדמוגרף יעקב פייטלסון אומר כי בתוך עשור, עד שנת 2026, צפוי להשתוות מספר היהודים הנמצאים בישראל למספר היהודים ברחבי העולם. את הדברים אמר פייטלסון בכנס השנתי של מכון התורה והארץ, במושב שעסק בשינויים הדמוגרפיים שלהם השלכות הלכתיות, שכן ברגע ש”רב יושביה עליה” – רוב עם ישראל בארצו, ישנו שינוי במעמדם של חלק מהמצוות התלויות בארץ, שינוי עליו דיבר בכנס הרב הראשי הרה”ג דוד לאו .

פייטלסון אמר עוד כי נתוני הילודה של נשים יהודיות בישראל עולים, בעוד ברחבי העולם ישנה מגמה שלילית ביחס למספר היהודים.בנוסף סקר פייטלסון את נתוני הערבים החיים בישראל, וחשף כי הלשכה המרכזית לסט

פייטלסון.צילום באדיבות מכון התורה והארץ
פייטלסון.צילום באדיבות מכון התורה והארץ

טיסטיקה של הרשות הפלסטינית, כמו גם הלשכה של ארה”ב, מעלימות או משנות את נתוני ההגירה השלילית הגבוהים של ערבים מיהודה ושומרון לחוץ לארץ, אשר עומדים לדבריו על כ-10,000 מהגרים בשנה.

לדבריו, בפגישה שלו ושל כמה מעמיתיו למקצוע עם אחד מבכירי המנהל האזרחי לפני מספר שנים, נאמר להם בידי הבכיר כי במנהל האזרחי מודעים לתופעה, אולם הם מתייחסים אף הם רק לאותם נתונים של הרשות הפלסטינית, אשר בן השאר לא מוציאה ממרשם האוכלוסין מהגר עד לשבע שנים מזמן ההגירה, בעוד בעולם הוא יוגדר כמהגר באופן כמעט מיידי. בנוסף טען פייטלסון כי ילדי מהגרים ערבים המגיעים לביקור ברשות, נספרים באופן מיידי כתושבים על אף שהם גרים בחו”ל.

לדבריו מדובר במאות אלפי ערבים שאינם מתגוררים כאן אך רשומים כתושבים בידי הרשות. הדבר נועד עבור לוחמה פסיכולוגית, וכן בכדי להגדיל את כספי הסיוע של הקהילה הבין לאומית, אשר מחולקים על פי מספר נפשות.

חדשות שומרון