הציונות הדתית: “לא תהיה הקפאה ביו”ש. נקודה”

הציונות הדתית: “לא תהיה הקפאה ביו”ש. נקודה”

בציונות הדתית מגיבים לפרסום כי במהלך פגישתם בשבוע שעבר ביקש שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן מראש הממשלה נתניהו ומיו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים לדחיה של בניה חדשה ביהודה ושומרון, דחיה של הריסות בתי פלסטינים ודחיה של פינוי של פלסטינים מבתיהם ביו”ש ובמזרח ירושלים: “לא תהיה הקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון. נקודה”, נכתב בהודעה רשמית שיצאה מטעם המפלגה. עוד הוסיפו: “לא תהיה פגיעה בהרתעה הישראלית מול מחבלים. נקודה. לא יהיה המשך בנייה בלתי חוקית והשתלטות ערבית בשטחים הפתוחים. נקודה”.

מוקדם יותר פורסם כי במהלך פגישתם בשבוע שעבר ביקש שר החוץ של ארה”ב אנתוני בלינקן מראש הממשלה נתניהו ומיו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים לדחיה של בניה חדשה ביהודה ושומרון, דחיה של הריסות בתי פלסטינים ודחיה של פינוי של פלסטינים מבתיהם ביו”ש ובמזרח ירושלים.

לפי הדיווח של כתב “וואלה” ברק רביד, מטרת הצעדים היא להוריד את רמת המתיחות ולבלום את ההסלמה הביטחונית.

ממשל ביידן חושש כי ההסלמה הנוכחית ביו”ש עלולה להביא לאינתיפאדה שלישית ומנסה לגבש חבילה של “צעדים שליליים” ששני הצדדים יתחייבו לא לבצע וכך יתרמו להורדת רמת המתיחות בשטח.

האמריקנים ביקשו מהפלסטינים שבתמורה ישעו את כל המהלכים נגד ישראל במוסדות האו”ם ובפורומים בינלאומיים שונים ויחדשו את התיאום הביטחוני עם ישראל שהוקפאה לפני כשבועיים בעקבות פעולת צה”ל בג’נין.

לפי הדיווח של ברק רביד, נתניהו הבהיר לממשל ביידן כי יהיה מוכן לנקוט בצעדים כדי להפחית בצורה משמעותית את הפעולות והצעדים להם מתנגדת ארה”ב, אך לא יוכל לעצור אותן באופן מוחלט, במיוחד בכל הנוגע לבניה ביהודה ושומרון.

ביום שני הנחתה לשכת ראש הממשלה לדחות את הריסתו של בניין במזרח ירושלים בו מתגוררות 100 משפחות ערביות. במהלך פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא לא מתכוון להשעות את הבנייה בהתנחלויות אולם הוא יעשה הרבה פחות ממה ששותפיו לקואליציה היו רוצים.

כתבה ראשית