הסרת וירוס כופר – איך להרוג את הווירוס?

הסרת וירוס כופר – איך להרוג את הווירוס?

זיהום בתוכנת וירוס כופר פירושה שהנתונים שלכם הוצפנו או שמערכת ההפעלה שלכם נחסמה על ידי פושעי סייבר. פושעים אלו דורשים בדרך כלל כופר בתמורה לפענוח הנתונים. תוכנת וירוס כופר יכולה למצוא את דרכה למכשיר בדרכים רבות ושונות. המסלולים הנפוצים ביותר כוללים זיהומים מאתרים זדוניים, הרחבות לא רצויות בהורדות וספאם. היעדים של התקפות כופר כוללים גם אנשים פרטיים וגם חברות. ניתן לנקוט באמצעים שונים להגנה מפני התקפות כופר, כאשר עין פקוחה והתוכנה הנכונה הם צעדים חשובים בהליך הסרת וירוס כופר. לכן חשוב מאוד לדאוג לאבטחה המתאימה בארגון שלכם כדי לשמור על הנתונים החשובים.

כיצד להתגונן מפני תוכנות כופר?

הכוונה נכונה על ידי מומחי אבטחת מידע, יכולה להפחית באופן משמעותי את העלות וההשפעה של מתקפת וירוס כופר. נטילת שיטות העבודה המומלצות הבאות יכולה להפחית את חשיפת הארגון לתוכנת כופר ולמזער את השפעותיה, עד הסרסת וירוס כופר לחלוטין מהמערכת:

  • הדרכה על שימוש נכון ברשת: תוכנות כופר מופצות לרוב באמצעות מיילים זדוניים. הכשרה למשתמשים כיצד לזהות ולהימנע מתקיפות פוטנציאליות של תוכנת כופר היא חיונית. מכיוון שרבות מהתקפות הסייבר הנוכחיות מתחילות בדואר אלקטרוני ממוקד שאפילו אינו מכיל תוכנות זדוניות, אלא רק הודעה מהונדסת חברתית המעודדת את המשתמש ללחוץ על קישור זדוני, הדרכת המשתמש נחשב לרוב כאחת ההגנות החשובות ביותר בארגון.
  • גיבויי נתונים רציפים: ההגדרה של וירוס כופר אומרת שמדובר בתוכנה זדונית שנועדה לגרום לכך לתשלום כופר, כך שתחשבו שזו הדרך היחידה לשחזר את הגישה לנתונים המוצפנים. גיבוי נתונים אוטומטיים ומוגנים מאפשרים לארגון להתאושש מהתקפה במינימום אובדן נתונים וללא תשלום כופר. שמירה על גיבויים קבועים של נתונים כתהליך שגרתי היא תרגול חשוב מאוד בהליך הסרת וירוס כופר, למניעת אובדן נתונים, כדי להיות מסוגלים לשחזר אותם במקרה של פגיעה או תקלה בחומרת הדיסק.
  • עדכון תוכנה: עדכון תוכנה הוא מרכיב קריטי בהגנה מפני התקפות של וירוס כופר, שכן פושעי סייבר יחפשו לעתים קרובות את הפרצה האחרונה שנחשפה בעדכונים שזמינים ולאחר מכן מכוונים למערכות שעדיין לא עודכנו. חיוני שארגונים יבטיחו שלכל המערכות יוחלו עדכוני תוכנה העדכניים ביותר, מכיוון שהדבר מפחית את מספר האפשרויות הפגיעות הפוטנציאליות בעסק ומאפשר הסרת וירוס כופר לפני שהוא גורם לנזק.
  • אימות משתמשים: גישה לשירותים כמו RDP עם אישורי משתמש גנובים היא טכניקה מועדפת על תוקפי וירוס כופר. השימוש באימות משתמש חזק יכול להקשות על התוקף לעשות שימוש בסיסמה הניתן לניחוש או גנובה.

איך חברת “יזמקו” יכולה לעזור עם הסרת וירוס כופר?

הטכנולוגיות החדישות איתן משתמשת חברת ‘יזמקו’ במנוע ייעודי המגן מפני הווריאציות המתוחכמות והמתחמקות ביותר של תוכנות כופר, מאפשרת בבטחה שיחזור נתונים מוצפנים, מה שמבטיח המשכיות עסקית ופריון. היעילות של טכנולוגיה זו מאומתת מדי יום על ידי צוות מומחים של החברה, ומדגימה באופן עקבי תוצאות מצוינות בזיהוי והפחתת התקפות. חברת ‘יזמקו’ מספקת מניעה ותיקון איומים פוטנציאליים בזמן אמת עבור כל האיומים של תוכנות זדוניות, ומאפשרת לעובדים לעבוד בבטחה לא משנה היכן הם נמצאים, מבלי להתפשר על הפרודוקטיביות.

עצת מומחה