הסכם ממון לפני החתונה – רשות או “חובה”?

הסכם ממון לפני החתונה – רשות או “חובה”?

אם אתם לא רואים את עצמכם מתחתנים ברבנות – אתם לא לבד. יותר ויותר זוגות כיום מוצאים את עצמם מעדיפים להיות במקום בו הם בטוחים בהחלטות שלהם ולפיכך מעדיפים להתחתן שלא ברבנות, אם להתחתן בכלל. משמעות הדבר היא כי רוב החתונות כיום נערכות באופן צנוע. כבר עברו הימים בהם אנשים העדיפו להתחתן בחתונות ענקיות ורבים עושים זאת כיום באמצעות טקס צנוע אליו הם מזמינים רק את קרובי המשפחה ואת החברים הטובים.

אבל מה עושים בכל הנוגע להסכמים אישיים? במקרים רבים כיום אנשים בוחרים להיפרד כעבור זמן מה ובמקרים אלו הם מוצאים את עצמם מתמודדים עם ריבים לא פשוטים ואי הסכמות על נושאים בסיסיים. המשמעות של הדבר יכולה להיות רצינית כאשר מדובר בגידול הילדים, בסכומי כסף גדולים וכן בנכסים שהושקע בהם כסף.

איך מבטיחים כי תוכלו לממש את צרכיכם בתוך הזוגיות וגם במקרה של פרידה? הסכם ממון הוא הדרך הטובה ביותר להגיע למקומות אליהם אתם שואפים להגיע בנפרד ולחוד – בלי סכנה לכספים שלכם.

מתי יש צורך בהסכם ממון?

נניח שאחד מבני הזוג נכנס לזוגיות כשיש באמצעותו דירה אחת או יותר, או לחילופין, מקרים בהם אחד מבני הזוג מגיע לזוגיות כשהוא מצוי בחובות או שיש לו מעט מאד נכסים. במקרים אלו וכאשר נכנסים לזוגיות משותפת, במקרים רבים חולקים את חשבון הבנק או את החסכונות המשותפים.

למעשה, בזוגיות הרבה מהתחומים שהיו אישיים הופכים להיות משותפים: כך למשל החלטות על השקעות בנוגע לגידול הילדים הופכות להיות משותפות ומצריכות השקעה של שני הצדדים. במקרים אחרים אנשים מוצאים את עצמם מתמודדים עם הצורך להביא את עצמם ביחד לעשייה משותפת כשהם צריכים כל אחד להשקיע מהכסף האישי שצבר במהלך חייו. כל אלו הינם החלטות המצריכות השקעה כלכלית ובמקרים רבים – כל אחד מהצדדים הינו בעל סכום משלו ויש אי הסכמות על מידת ההשקעה שיש מצד כל אחד.

במקרים אחרים, מתעוררת בעייתיות דווקא כאשר רוצים להיפרד או כאשר מחליטים על קבלת החלטות גדולות. כך למשל אם אחד מבני הזוג רוצה להקים עסק או שכבר יש לו עסק – מי משקיע את הסכום הנדרש? האם מותר להשתמש בכספים המשותפים? כיצד מקבלים החלטות על השקעות כלכליות בכל הנוגע לילדים ולחינוך הילדים? כל אלו הינם חלק מהחלטות שצריכות להתקבל על ידי שני בני הזוג ובמקרים של היעדר הסכם רשמי – הסכם ממון מאפשר לכם להיות רגועים כי כל התנאים כבר הוסדרו מראש.

יתרה מכך – במציאות בה זוגות נפרדים באחוזים גבוהים, אתם רוצים להיות בטוחים כי מה שלא יקרה, הכסף שלכם מוגן. משמעות הדבר היא כי גם במקרה של פרידה אתם יכולים להיות רגועים ולדעת כי אתם תישארו עם החסכונות שלכם גם אם תחליטו על פיצול הדרך.

משפטי