הנהגת היישובים בשומרון: “הפכו את הר ברכה לעיר כתשובה לרצח איתמר בן גל”

הנהגת היישובים בשומרון: “הפכו את הר ברכה לעיר כתשובה לרצח איתמר בן גל”

בשבוע שעבר נערכה הרמת כוסית של הנהגות הישובים בשומרון בה דורשים המנהיגים: “הפכו את הר ברכה לעיר כתשובה לרצח איתמר בן גל. ראש הסגל של הממשלה: “הלב של ראש הממשלה נמצא בשומרון”. בין הנוכחים הייתה גם מרים בן גל שציינה באותו יום את יום הולדתה.

הענקת תעודות הוקרה לשרים ולראש הסגל. תמונה: מירי צחי

בשבוע שעבר נערכה הרמת כוסית של הנהגות הישובים בשומרון, בישוב ברקן לקראת חג הפסח. בין הנוכחים הגיעו ראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורוביץ, שרת המשפטים חברת הכנסת איילת שקד, שר השיכון יואב גלנט, והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. כולם הגיעו לברך את תושבי השומרון לקראת החג.

בין הנוכחים הייתה גם מרים בן גל אלמנתו של איתמר בן גל שהגיעה ביום הולדתה.

במהלך נאומו אמר ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “תשובתנו לרצח הנורא של איתמר בן גל צריכה להיות חיזוק ההתיישבות, נמצאת איתנו כאן הערב מרים בן גל הגיבורה. אנחנו כולנו מצדיעים לה, על הדרישה האצילית והשקטה שאין צודקת ממנה להפוך את הר ברכה לעיר כפי שחלם ורצה איתמר, כתשובה לרצח, ושיידעו אויבינו שהם רצו לגדוע חיים ואנחנו נוסיף חיים. הם רצו להרוס משפחה בהר ברכה, ואנחנו נהפוך את הר ברכה לעיר. זו בקשתנו מראש הממשלה ומהממשלה”.

על הדברים הללו אמר ראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורוביץ: אני תמיד מרגיש כשאני נפגש עם אנשי ההתיישבות. שאני מקבל יותר משאני נותן בסופו של דבר, אני פה במצוותו של ראש הממשלה. הוא לא יכול היה להיות פה, והוא ביקש למסור את אהבתו ואת הערכתו, לכל אחת ואחד מכם. אנחנו יחד במצוותו עושים ימים כלילות כדי לעשות הכל כדי לבנות את ארץ ישראל. לחזק את ארץ ישראל, מכל בחינה שהיא. הלב של ראש הממשלה נמצא פה וימשיך להיות פה”.

הרמת הכוסית בברקן.
קרדיט תמונות: מירי צחי

מרים בן גל שוחחה לאחר מכן עם ראש הסגל של ראש הממשלה.

איילת שקד ציינה כי: המשימה הבאה שלנו היא להכפיל את הר ברכה ולאשר את התב”ע”.

השר גלנט ציין בדבריו כי משרד השיכון בכהונתו השקיע ביו”ש פי 2 מכמות ההשקעה הכספית בקדנציה הקודמת.

השרה גילה גמליאל אמרה: “סוף סוף אפשר להגיד. ממשלת ישראל. ממשלה ימנית שלא רק נמצאת בשלטון אלא גם שולטת בשעה טובה. ממשלה טובה כזו לא הייתה לנו. ועל כן צריך לשמר אותה. צריך לשמר את ראש הממשלה נתניהו. שמייצג אותנו בכבוד”.

במהלך הערב שאורגן עי אגף ישובים של המועצה אזורית שומרון, קיבלו הישובים המצטיינים פרס ניהול תקין.  למקומות הראשונים הגיעו: הישובים: קריית נטפים, ברוכין, רבבה, ואלון מורה.

חדשות שומרון כתבה ראשית