הלך לעולמו תולי שיינפלד- ממקימי כפר עציון

הלך לעולמו תולי שיינפלד- ממקימי כפר עציון

במהלך השבת האחרונה נפטר תולי שיינפלד (75), ממקימי קיבוץ כפר עציון בשנת 1967. שיינפלד כיהן בתפקידי הניהול הכלכליים, ייסד את ענף “תרנוגלי הודו” בכפר עציון, יזם וניהל את ההרחבה הקהילתית הראשונה, ניהל ודחף את בניית בית הארחה והצימרים של בית ספר שדה ודחף להרחבת בתי החברים בכפר עציון.

במשך שנים ארוכות כיהן שיינפלד כיו״ר הנהלת בית ספר שדה כפר עציון, והיה אחד המנועים המרכזיים לצמיחתו בשנים האחרונות. הוא גם שימש במשך למעלה מעשור מזכיר של תקוע ונוקדים, שבמהלכן יזם את תנופת הבינוי, שבזכותן יישובי מזרח הגוש הפכו ליישובים גדולים וחזקים.

מנהל בית ספר שדה כפר עציון ירון רוזנטל ספד לשיינפלד בדף הפייסבוק שלו: “לפני מספר שנים תולי קבע איתי פגישה בחורשה מאחורי בית ספר שדה, וסיפר לי שהוא חלה בסרטן. את המשפט שאמר לי לא אשכח לעולם “תראה, אני כבר לא אמות צעיר. היו לי חיים מלאים של עשיה ויש לי עוד כמה שנים, אז אין לי מה להתלונן”. הוא כמובן ביקש שלא אספר לאף אחד “יש הרבה עבודה עכשיו, ואם יידעו שאני חולה יתחילו לרחם עליי. אני לא צריך את זה”. מאז אותה השיחה הוא הספיק להקים עוד אלפי מטרים של חנויות ומשרדים בכפר עציון עם מרץ, נחישות וברק בעיניים של צעיר בן 20. בשנות המחלה תולי לא נח לרגע, גם בעיצומם של הטיפולים בבית חולים.

תולי שיינפלד

פגישת העבודה האחרונה שלנו הייתה במחלקה אונקולוגית בבית חולים הדסה לפני שבוע וחצי. באנו לבקר אותו ויצאנו עם תכנית עבודה לחודשים הקרובים. עבורי תולי היה אחד המנטורים המשמעותיים בחיי. למעלה מ-15 שנה הוא היה המנהל שלי, ולא הפסקתי ללמוד ממנו מהרגע הראשון ועד הרגע האחרון. תמיד ידע להתמקד בעיקר ולעזוב את הטפל, לגבש אסטרטגיה, ותמיד ידעת שפיו וליבו שווים. לא פעם סיפר לי על המחיר הכבד, שהוא שילם בכפר עציון על כך שתמיד ראה את טובת הקיבוץ לנגד עיניו, ותמיד לקח אחריות וננכס מתחת לאלונקה.. אהבנו אותו מאוד, נתגעגע אליו ונשתדל להמשיך ללכת בדרכו בעקבות הענק שהוא השאיר לנו”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית