הכירו את החתן והכלה של חידון התנ”ך בשומרון

הכירו את החתן והכלה של חידון התנ”ך בשומרון

החידון שעמד השנה בסימן ארץ התנ”ך הוא ה-25 מאז הוקם, ובו משתתפים תלמידי השומרון בגילי כיתות ה’-ו’, והתקיים בהיכל התרבות שבאריאל. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “מכח התנ”ך נבנה עוד יותר את השומרון ואת ארץ ישראל”

מאות תלמידים הורים ומורים הגיעו אל היכל התרבות באריאל, על מנת לצפות בשלב הסופי של חידון התנ”ך של השומרון. השלב הפומבי של חידון התנ”ך האזורי לתלמידי כיתות ה’- ו’ בשומרון, חזר לאחר הפוגה של כמה שנים בעקבות הקורונה. לשלב הפומבי העפילו בסך הכל 22 מתמודדות בחידון הבנות ו- 22 מתמודדים בחידון הבנים, כשלבסוף הוכתרו החתן והכלה לשנת תשפ”ג. חתן התנ”ך לשנת תשפ”ג הוא מלאכי ביסמוט מהר ברכה, וכלת התנ”ך לשנת תשפ”ג היא תמר שחור גם היא מהר ברכה.

את החידון מקיימים זו השנה ה-25, החידון עמד בסימן ארץ התנ”ך, החידון הינו פרויקט משותף של אגף החינוך במועצה ולמועצה הדתית שומרון. מי שהנחה את החידון השנה הוא אביטל סלע, ויחד עמו את הטקס כיבדו בנוכחותם, הרב אליקים לבנון- רב השומרון, הרב דוד דודקביץ’ – רב הישוב יצהר שכיהן כיו”ר חבר השופטים, דוידי בן ציון סגן ראש המועצה, הרב איתי בר ניצן – יו”ר המועצה הדתית ואייל בלוך- מנהל אגף החינוך. במסגרת שלבי החידון התלמידים עברו ארבעה סבבים מקדימים, ולגמר עלו שני נציגים הטובים ביותר מכל בית ספר. כאמור הזוכים הם מלאכי ביסמוט שסגניו הם נעם גלברד מיצהר וישי בצלאל מאלון מורה ותמר שחור שסגנותיה הן הלל כלפון מהר ברכה והלל אריאל מרבבה.

הרב איתי בר ניצן, יו”ר המועצה הדתית: “כשרואים ילדים וילדות בשומרון, לומדים בהתלהבות ובעמל תנ”ך, לומדים על האבות ועל האמהות, על השבטים, על שופטים ונביאים ועל אתרי קודש – יודעים דבר אחד ברור: עם ישראל חי ויחיה לנצח!”

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן בירך את המתמודדים: “כל הצדקת הקיום שלנו כאן נובעת מהתנ”ך, נובעת מההיסטוריה שלנו. לכן הלימוד הזה, ההעמקה הזו בספר הספרים היא קריטית להמשכיות שלנו. אנחנו בשומרון נמשיך להשקיע בחינוך, בדבקות במטרה, ובאהבת התורה ובהיסטוריה והמורשת שלנו. בשבילנו כל מי שיושב בחידון הוא המנצח הגדול. עצם הלימוד שלכם, עצם הרצון שלכם להגיע לחידון התנ”ך, להכיר את התנ”ך, שורש קיומנו, הוא הניצחון שלכם ושל כולנו”.

חינוך ותרבות כתבה ראשית