החל מיום שישי תצומצם פעילות מד”א ביהודה ושומרון

החל מיום שישי תצומצם פעילות מד”א ביהודה ושומרון

לאחר שלא הוסדר כלל תקציב הפעילות של כוחות מד”א ביהודה ושומרון בשנה החולפת – ולשנה הבאה, נאלץ מד”א להודיע לראשי הישובים: החל מיום שישי 30.12 תועבר האחריות למתן חלק משירותי רפואת החירום חזרה ליישובים. במכתב שנשלח כותב המנכ”ל כי אי העברת הכספים צפוי להכניס את הארגון לגרעון שישפיע על פעילותו בכל המדינה.

לאחר שלא הועבר מלוא התקציב לפעילות מגן דוד אדום ביהודה ושומרון ע”י תנועת ההתיישבות “אמנה” לפעילות מד”א בשנת 2016, הודיע היום מד”א: “החל מיום שישי 30.12.206 תצומצם הפעילות ביהודה ושומרון ובגבול הצפון”.

במכתב שנשלח אתמול ליו”ר תנועת “אמנה” ולפרנסי המדינה, בהם שרים וראשי רשויות, כותב מנכ”ל מד”א: “לאחר שנה שלמה בה מסרת לי ולגורמי מד”א כי התקציב לפעילות מד”א בשטחי יהודה ושומרון תוסדר כנדרש, שוב אנו עומדים בפני שוקת שבורה… נכון למועד זה לא מסתמן פתרון שיסדיר את הפעילות שבוצעה בשנת 2016 בהתבסס על דבריך. בשל אי הסדרת הנושא, וככל שלא יועברו למד”א הכספים שהוצאו על שכר, דלק, ביטוח ואחזקה – צפויה האגודה להיכנס לגירעון אשר תהיה לו השפעה על הפעילות בכלל המדינה”.

פעילות מד”א. באדיבות: דוברות מד”א

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “מד”א הינה אגודה ארצית ואנו מחויבים בחוק להתאים את פעילותנו לתקציב שהממשלה אישרה ולפעילות תקציבית תקינה. במשך השנה האחרונה שמענו הבטחות רבות להסדרת התקציב, אולם כעת ברור שההבטחות הופרו, ולמעשה במקום 7.5 מיליון ₪ שהובטחו מראש קיבלנו רק 5 מיליון ₪. אין לנו את האפשרות לסבול את גרירת הרגליים ולהביא את האגודה לכדי סיכון תקציבי, ועל כן הנחיתי את סמנכ”ל מבצעים במד”א לפעול מידית להעברת האחריות להפעלת חלק מהשירותים ביהודה ושומרון ובגבול הצפון – חזרה ליישובים”.

חדשות שומרון כתבה ראשית