הותר לפרסום: יהונתן לובר נהרג ברצועת עזה

הותר לפרסום: יהונתן לובר נהרג ברצועת עזה

יהונתן לובר (24) מהישוב יצהר, לוחם חרמ”ש בגדוד 8104 בחטיבה 197, בו של מנכ”ל ומייסד תיאטרון אספקלריא חגי לובר ובן דודם של הלל ויגל יניב שנהרגו לפני כשנה בפיגוע הנורא בחווארה, נפל בקרבות בעזה. יהונתן היה רכז נוער בישוב יצהר. אברך בישיבת “רועה ישראל”,, ועבד מועצה באזורית שומרון, הותיר אחריו אישה, תינוק בן 10 חודשים הורים ואחים.

לפני נפילתו כתב לנוער יצהר: “מבסוט מכם על ההתנדבות, חולה עליכם, בטוח שאתם מתגעגעים אלי”, והוסיף: “תתפללו עלי”. אביו העלה פוסט בפייסבוק שעתיים לפני נפילת בנו וכתב: “בני הוא בן הציונות הדתית הבוזזת והמשתמטת (תושב יצהר!) והוא עדיין לא הושעה מלחימה בעזה”. לאחר מותו זה עתה ביקש אביו: “יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו אנא אל תכתבו ואל תשדרו שום דבר של מחלוקת”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו: “יהונתן היה מתפארת גידולי ההתיישבות בשומרון, נפל מות גיבורים בהגנה על עם ישראל ומדינת ישראל. היה מתנדב, בן למשפחה מפוארת מבית אל, ורק החל את חייו הצעירים עם אשתו אביה ביצהר. הלב נשבר לחשוב על המשפחה הצעירה. שרק החלה את חייה. על הבן שלא יכיר את אביו. מועצה אזורית שומרון תחבק את משפחת לובר היקרה ותסייע לה בכל שניתן”.

אביו חגי לובר, מייסד תיאטרון אספקלריה, כתב לאחר ההודעה על נפילתו: “אנחנו מחבקים את כל עם ישראל ומבקשים יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו, דברו טוב הבליטו את הטוב במקבלי ההחלטות ובעם הנפלא שלנו שיהונתן היה גאה להלחם בשבילו . אנא יום אחד של אחדות ודיבורים טובים. יהונתן כל כך יהיה שמח למעלה”.

המפעל הציוני כתבה ראשית