דו”ח המשטרה: “כוח המשקיפים הבינלאומי בחברון יוצר חיכוך בכוונה”‏

דו”ח המשטרה: “כוח המשקיפים הבינלאומי בחברון יוצר חיכוך בכוונה”‏

לאור דו”ח משטרתי מיוחד שהוכן לבקשת השר ארדן, פנה השר לבט”פ לראש הממשלה וביקש ממנו כי כוח המשקיפים TIPH יסולק מחברון ושהמנדט שלהם יסתיים

ביום ה-31.1.19, עתידים לפקוע ההסכמים של ישראל עם המדינות המרכיבות את כוח המשקיפים TIPH (כוח המשקיפים הבינ”ל הזמני בחברון). לאור דו”ח חמור של משטרת ישראל שהוכן לבקשת השר ארדן, פנה השר לבטחון הפנים לראש הממשלה וביקש ממנו כי לא יחדש את ההסכמים עם המדינות המרכיבות את כוח המשקיפים TIPH, ימנע את המשך פעילותו של כוח זה ויביא להוצאתם מחברון.

לאור הדיווחים החוזרים על הפעילות השלילית של TIPH, הן מול המתיישבים היהודים וחיילי צה”ל בחברון, והן בזירה הדיפלומטית וההסברתית, ביקש השר ארדן ממשטרת מחוז ש”י להעביר לידיו דו”ח אודות פעילות הארגון באזור.

חברון. צילום: עמיעד טאוב

הדו”ח המשטרתי, שנכתב לראשונה על כוח המשקיפים, מאשש את הטענות של המתיישבים וגורמים נוספים אודות הארגון. בדו”ח מצוין כי חברי המשלחת מפריעים ומתעמתים עם חיילי המעברים במוקדים קבועים על הליך הבידוק והטיפול באוכלוסייה הפלסטינית, הפלסטינים מנצלים את הארגון ודעותיו הפוליטיות כדי להגיש תלונות שווא כנגד צבא ומשטרה על פגיעה בזכויות אדם, תקיפה ואלימות. כמו כן, בדו”ח מצויין כי לחברי המשלחת שכר גבוה ונראה כי הם מנסים להצדיק את פעילותם ונוכחותם באזור ע”י סיטואציות המשקפות חיכוך וטיפול באירועים.

השר ארדן ציין במכתבו כי תיק משטרתי נפתח כנגד אחד ממשקיפי הארגון בגין תקיפת קטין יהודי, עת המשקיף השתתף בסיור של “שוברים שתיקה”. התיק נסגר בהמשך, היות והחשוד ברח מהארץ.

השר ארדן: “אין להתפלא, שכוח המורכב משוטרים ממדינה אסלאמית עוינת כגון תורכיה, וממדינות בעלות סדר-יום פרו-פלסטיני המממנות פעילות חרם, כגון שוודיה ונורבגיה, מפריע לחיילי צה”ל ולמשטרה, מייצר חיכוכים עם המתיישבים, משתף פעולה עם ארגונים קיצוניים ומקדם דה-לגיטימציה לישראל. נכון וראוי שממשלת ישראל תמנע את המשך פעילותו של כוח “זמני” זה שפועל על מנת להזיק לישראל”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית