דגל פלסטין הונף מעל הגן הלאומי שומרון העתיקה

דגל פלסטין הונף מעל הגן הלאומי שומרון העתיקה

הבוקר הונף דגל פלסטין בפעם השלישית מעל ארמון מלכי ישראל בגן הלאומי שומרון העתיקה המכונה סבסטיה ומנוהל ע’י רשות הטבע והגנים. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון “הנפת הדגל הבוקר מצטרפת להשחתה הולכת וגדלה של שרידים ארכיאולוגים בתוך הגן הלאומי”.

הבוקר שוב הונף דגל פלסטין מעל ארמון מלכי ישראל בגן הלאומי שומרון העתיקה המכונה סבסטיה ומנוהל ע’י רשות הטבע והגנים.הדגל מונף בתוך הגן הלאומי זו הפעם השלישית החודש. צה”ל מתקשה לשמור על הגן הלאומי, למנוע מפלסטינים להכנס לגן להציב בו סממנים לאומיים ערביים ולהשחית את העתיקות במקום. זאת על אף שהגן הלאומי נמצא בשטח c בשליטת מדינת ישראל ואמור להיות מוגן ע”י צה”ל, קמ”ט ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי ורשות העתיקות.

הדגל מונף מעל הגן הלאומי שומרון העתיקה. באחת הפעמים החודש. קרדיט. רפי אביטל
הדגל מונף מעל הגן הלאומי שומרון העתיקה. באחת הפעמים החודש. קרדיט. רפי אביטל

מי שהבחין הבוקר בדגל המונף הוא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שביתו צופה אל עבר הגן הלאומי.”מילים לא יכולות לתאר את התדהמה מכך שאתר לאומי וארכיאולוגי כל כך חשוב מופקר פעם אחר פעם. אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון “הנפת הדגל הבוקר מצטרפת להשחתה הולכת וגדלה של שרידים ארכיאולוגים בתוך הגן הלאומי שערכם ההיסטורי לא יסולא בפז. הגורמים האחראיים לא עושים את עבודתם ואנחנו מבחינים בהעזה הולכת וגדלה של הערבים באיזור להשחתת המקום וליצירת מלחמת ריבונות ממשית במקום. מה שהחל בשוד עתיקות ממשיך עתה להרס שרידים ארכיאולוגים לאור היום, לבנייה בתוך הגן הלאומי על שרידים ארכיאולוגים. הנפת דגלים מעל ארמון מלכי ישראל ועוד. אם הגורמים האחראיים לא יתעשתו יהיה קשה מאוד להחזיר את הגלגל אחורה ולשמר את המקום”

מועצה אזורית שומרון פנתה כבר לפני כשבועיים יחד עם תנועת רגבים לשר הבטחון, לראש המנהל האזרחי ולקמ”ט ארכיאולוגיה בדרישה להגן על המקום להפסיק את הרס השרידים הארכיאולוגים והבנייה בתוך הגן, ולהחזיר את הסדר על כנו בהתאם לסמכותם. כאמור הבוקר השקט שוב הופר”.

חדשות שומרון כתבה ראשית