גם קדומים התחייבו: עשרות ראשי ונציגי רשויות חתמו על “אמנת המצוינות”

גם קדומים התחייבו: עשרות ראשי ונציגי רשויות חתמו על “אמנת המצוינות”

 בכנס מיוחד של רשת ערי מצוינות חתמו עשרות ראשי ערים ומועצות על “אמנת המצוינות” הקוראת לקידום המצוינות החינוכית בערים ולהגברת שיתוף הפעולה בין הרשויות השונות. בין החותמים היה גם ראש מועצת קדומים, חננאל דורני.

עשרות ראשי ונציגי רשויות מכל רחבי הארץ, בהם גם ראש מועצת קדומים חננאל דורני, נציג ההתיישבות, התכנסו ביום חמישי האחרון במרכז השלטון המקומי בתל-אביב לאירוע חגיגי של רשת ערי מצוינות, המקדמת מצוינות במתמטיקה ומדעים.

במהלך האירוע קיבלו הנוכחים סקירות על מגוון הפעילויות אותן מבצעת הרשת בערים השונות על מנת לקדם מצוינות במתמטיקה ומדעים, ביניהן קיום סדנאות מיוחדות, ארגון כנסי מצוינות, מינוי מנהלי מצוינות בעיריות, ארגון סיורים בערים השונות ואירוח מומחים לענייני מצוינות מחו”ל. ראשי הארגון הסבירו לנוכחים על האופן בו הטמעת תכניות מצוינות מתקדמות יכולה להעלות באופן ניכר את שיעור הניגשים לבגרות בחמש יחידות מתמטיקה ובמדעים ולחזק את המצוינות בחטיבות הביניים, תוך הצגת סיפורי ההצלחה של הרשת ברחבי הארץ.

לאחר מכן חתמו ראשי הרשויות הנוכחים על “אמנת המצוינות” של הרשת שקוראת לקידום המצוינות במתמטיקה ומדעים ולהגברת שיתוף הפעולה בין הרשויות השונות בתחום זה.

חננאל דורני, ראש מועצת קדומים, בחתימה על אמנת המצוינות החינוכית של רשת ערי מצוינות. צילום: חורחה נובומינסקי

מנהלת רשת ערי מצוינות, סיון לנדמן, אמרה במהלך הכנס כי “הכנס הוא הוכחה שלראשי הרשויות יש רצון ונכונות לעשות את הצעדים הנדרשים על מנת להגיע למצוינות. במיוחד בתקופה כזו, של חוסר וודאות פוליטי, יש להם כוח עצום ביישום מדיניות שתביא את תלמידי ישראל להישגים כבירים. רשת ערי מצוינות מספקת לראשי הרשויות כלים פרקטיים ומשמעותיים להתמודדות מוצלחת עם אתגר המצוינות, והגעתם לכנס של עשרות נציגי רשויות מהצפון ומהדרום, רשויות יותר חזקות ופחות חזקות, מעידה כי הביקוש לכלים האלה הוא גדול ביותר”

ראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, אופיר פינס, אמר במהלך הכנס כי “המצב הפוליטי הנוכחי השאיר אותנו עם ממשלה ללא תקציב ולכן נושא החינוך למצוינות נדחק, באופן בלתי נמנע, עוד יותר למטה בסולם סדר העדיפויות ממה שהוא כבר היה. ישנה סכנה אמיתית להתדרדרות שתפגע בהישגים הנפלאים שכבר השגנו. עשרות נציגי הרשויות שהגיעו לכנס הראו כי הם מאמינים בתכניות שלנו ובחזון שאנו מציעים להם ורואים בו חיוני להצלחתם”

יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, הוסיף, “מצוינות היא ערך מרכזי ומוביל במדינת ישראל לאורך כל ההיסטוריה שלה ובשלטון המקומי. ראשי הרשויות מעמידים את החינוך בראש סדר העדיפויות שלהם ופעמים רבות נמדדים על פי מערכת החינוך ביישוב. אנחנו שמחים להיות שותפים לרשת ערי מצוינות, שתהווה בית מקצועי בכל הנוגע לקידום מצוינות במתמטיקה ובמדעים.”

רשת ערי מצוינות היא שותפות בין רשויות מקומיות בישראל לקידום המצוינות בחינוך. הרשת הוקמה בשנת 2016 בהובלת המכון לחקר השלטון המקומי של אוניברסיטת תל-אביב בראשותו של אופיר פז-פינס, שר הפנים לשעבר, ובשותפות עם המרכז לשלטון מקומי, עם איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ועם קרן טראמפ. ברשת חברות רשויות אשר חרטו על דגלן קידום מצוינות במתמטיקה ובמדעים, ובראש וועדת ההיגוי שלה עומדת ד”ר עליזה בלוך, ראשת עיריית בית שמש, מנהלת בית ספר ומורה למתמטיקה לשעבר.

חדשות שומרון חינוך ותרבות כתבה ראשית