גל-עד עם שמות חללי בית אל הוקם ביישוב: “מביעים הוקרה והערכה עצומה”

גל-עד עם שמות חללי בית אל הוקם ביישוב: “מביעים הוקרה והערכה עצומה”

בטקס עם המשפחות השכולות הוסר הלוט מעל הגל-עד הייחודי שהוצב במיקום מרכזי ביישוב. ראש מועצת בית אל: “מחבקים ומלווים בכל ליבנו את המשפחות”

גל-עד לזכר חללי בית אל הוקם בטיילת היישוב לזכרם של נופלי היישוב במערכות ישראל ובפעולות האיבה. הגל-עד עליו נכתבו שמותיהם של החללים, עשוי אבן ועוצב על ידי האומן חן וינקלר. הוא מתנשא לגובה של כ-3.5 מטרים ומשקלו כ-8 טון בשילוב מתכת מוחלדת. בטקס מיוחד הוסר היום הלוט מעל הגל-עד בנוכחות בני משפחות הנופלים.

ראש מועצת בית אל שי אלון פנה למשפחות השכולות: “משפחות אהובות ויקרות, אנו מקיימים היום את הבטחתנו. אנו חונכים היום את הגלעד לזכרם של חללי צהל ופעולות האיבה הי”ד, תושבי בית היקרים שלנו. אנחנו מחבקים ומלווים אתכם ושותפים בכל לבנו בצער הלא נגמר שלכם”.

“אנחנו מביעים הוקרה והערכה עצומה לגבורה שלכם, גבורת החיים, גבורה יומיומית של אימהות ואבות, גבורה של בנים ובנות, גבורה של אחים ואחיות. המשפחות שהקמתם הן משפחות לתפארת מדינת ישראל. אנו מייחלים ומתפללים שלא נוסיף שמות לגלעד זה”.

אביטל עוז, מהנדסת המועצה שהובילה את הקמת הגל-עד: “האבן מפוסלת כסופה העולה השמיימה במדרגות משופעות מעין “סולם יעקב”, עליהם חרוטים שמות הנופלים כעולים השמיימה. המתכת ממשיכה את הסופה מעלה ובה נכתב באותיות חלולות המילה יזכור בצורת להבה. הצמיחה העולה מהסלע הקשה מביעה את כוח ההמשכיות והאחיזה האיתנה בקרקע. הגל-עד מייצג את החיבור לארץ, למורשת ולקהילה”.

חברה וקהילה כתבה ראשית