בשיא הלחימה: לראשונה נפתח בשומרון מרכז יום “פרח” לבוגרים עם מוגבלויות

בשיא הלחימה: לראשונה נפתח בשומרון מרכז יום “פרח” לבוגרים עם מוגבלויות

בשיא הלחימה, כשמחצית מעובדי המועצה האזורית שומרון מגוייסים בלחימה, הצליחה מועצה אזורית שומרון לפתוח את מרכז היום הראשון בשומרון לבוגרים עם מוגבלויות. המרכז נפתח בשיתוף עמותת “פרח” הפועלת בשומרון.

המרכז ייתן מענה לבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם ותפקוד בינוני שלמעשה גרים בביתם אך זקוקים למסגרת במהלך שעות היום.

הבשורה הגדולה של פתיחת המרכז החדש בשומרון היא העובדה שבפעם הראשונה, בוגרים עם מוגבלויות יוכלו ליהנות ממסגרת “קרובה לבית” ולא לטרטר את עצמם בנסיעות ארוכות לכל מיני מוסדות ברחבי הארץ. מעבר לכך, גם הצוות שגויס למשימה מורכב מתושבי יקיר ואזור השומרון, דבר שמחבר עוד יותר את העשייה לאנשים.

ראש המועצה יוסי דגן, קבע מזוזה יחד עם הצעירים של המרכז ומנכ”ל רשת פרח הרב משה שטיין ואמר:

“זו קרן אור בימים קשים, וזה הניצחון הגדול שלנו. בישראל אנו נמדדים בדיוק על הדברים האלה. כמועצה החלטנו לפני ארבע שנים שאנחנו נכנסים בכל הכוח לנושא, ואני מאמין בכל ליבי שזה הבסיס להתיישבות. אני מבקש להודות לצוות, אתם עובדים מהלב. להורים אני רוצה להגיד שידעו שאנחנו עם כל הלב פה ומוזמנים לשמוע כל הערה או הארה, כל צורך – השומרון גדל ואנחנו רוצים שזה יצליח. כבוד להיות שותף שלכם, ואנו מתרגשים כמו שאתם מתרגשים”.

הרב משה שטיין, מייסד ומנכ”ל ארגון פרח ציין בחנוכת המקום שנערכה היום: “במיוחד בימים מורכבים אלה, יש משהו מרומם ומחזק בפתיחת מוסד חדש. יחד עם המועצה, התחלנו עם מוסדות לילדים כמו מעונות שיקומיים וגני תקשורת וברוך ה’ אנחנו זוכים לפתוח עכשיו גם מסגרת ראשונה לבוגרים וממשיכים קדימה. זה המקום להודות ליוסי דגן ראש המועצה על השיתוף הפעולה וגם לקהילת יקיר המדהימה על ההכלה והחיבור לעשייה”.

באירוע שנערך היום נכחו ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, יו”ר ועד היישוב יקיר אלחנן סבתי, מנהלת אגף הרווחה במוא”ז שומרון סיגל טובי וצוות האגף, הממונה המחוזית במנהל מוגבלויות במשרד הרווחה, יוספה הרפז, ראש צוות מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה, ואדים מורבין, מנהלת המרכז מטעם ארגון פרח, אביגיל לחמנוביץ, מנהלת “פרח שומרון” הדס הרטמן, הורים ותושבים רבים.

במרכז היום יקבלו הבוגרים ליווי מקצועי של טיפולים פרא-רפואיים, חוגים, ארוחות ובעיקר יחס חם ואוהב במהלך כל שעות היום. רשת פרח היא הרשת הגדולה והמובילה בארץ בתחום החינוך המיוחד ומענה לאוכלוסיות עם מוגבלויות ומפעילה עשרות מוסדות ברחבי הארץ לכל הגילאים ולכל סוגי המוגבלויות.

חברה וקהילה חדשות שומרון