בריכה חצי שקועה

בריכה חצי שקועה

יש לא מעט סוגים של בריכות והן כולן יכולות לשרת כמה וכמה מטרות. הפעם נתמקד בבריכה חצי שקועה – כשמה כן היא, היא נמצאת בחציה באדמה. היא יכולה להגיע בכמה גדלים ולהיות בצורות שונות, הכל בהתאם לתקציב ולאפשרויות בשטח, אך אין ספק שזוהי אחת הבריכות האהובות ביותר על הקהל בישראל, זאת כיוון שהבריכה מצד אחד יציבה, אך מצד שני היא אינה מצריכה עבודות בניה מורכבות. מה נדרש מבחינת היתרים ואילו אתגרים ויתרונות יש לבריכה שקועה? כל הפרטים בהמשך.

מהי בריכה חצי שקועה

בריכה חצי שקועה היא בריכה שחצי ממנה מוטמע בתוך הקרקע וחצי ממנה נמצא מעל פני הקרקע. היא נבנית על מצע חול אותו חופרים באמצעים פשוטים ולא נדרש עבורה חיפוי ייחודי או בניה. הבריכה יכולה להכיל כמות מים גדולה ולהיות בצורות שונות בהתאם להזמנה האישית, ניתן לבנות סביבה דק נוח לרחצה ולהפוך אותה לפינה ייחודית ונעימה בחצר.

מה נדרש מבחינת היתרים על מנת לבצע בניה של בריכה חצי שקועה?

במדינת ישראל מי שמעוניין לבנות בריכה חצי שקועה חייב לקבל היתר בניה מהרשות המקומית בה הוא גר. את ההיתר ניתן לקבל לאחר פניה להנדסאי אדריכלות או אדריכל שיבצע את תכנון הבריכה על פי תוואי השטח ועל פי התקציב ואז מגיש את התוכנית לוועדה המקומית המאשרת במידה והתוכניות תואמות את הוראות החוק. רק ברגע שמתקבל היתר הבניה אפשר להתחיל לבנות את הבריכה.

מהם האתגרים הטמונים בבריכה חצי שקועה ומהם היתרונות שבה?

בתחום בניית בריכות ביתיות ישנם אתגרים וישנם גם יתרונות רבים. בניית הבריכה יכולה להיות מאתגרת קודם כל בשלביה התכנוניים ההתחלתיים, לפני קבלת היתר הבניה. יש צורך להגיש את הבקשה כשהיא מתוכננת על פי חוקי הבניה, היא צריכה לכלול גם אישור של מהנדס ואישור של יועץ בטיחות. אתגר נוסף שיש בבניית בריכה חצי שקועה הוא בחינת השטח – עליו להיות מותאם לבניה, עליו להיות מאוזן, ללא קווי צנרת או חשמל באדמה שיכולים להפוך את הבניה למורכבת במיוחד. כדי לצלוח את כל אותם אתגרים ההמלצה היא לפנות לחברה מקצועית המתמחה בתחום בניית הבריכות, זו תוכל להבטיח שכל התכנון המקדים, כולל הגשת הבקשה לוועדה המקומית – נעשים על הצד הטוב ביותר שגם יבטיח בסופו של דבר את בניית הבריכה בפרק הזמן הנחוץ.

ומה מבחינת יתרונות? יש לבריכה חצי שקועה יתרון אחד בולט על פני רבים אחרים – מדובר בבריכה שבנייתה לא קשה ומורכבת מידי אך היא מצליחה להשיג את אותו אפקט עיצובי ייחודי כמו של בניית בריכה מתועשת באדמה. העובדה שחצי מהבריכה שקועה בתוך האדמה מספקת אפשרויות רבות מבחינת עיצוב החוץ של החצר והאפשרויות השונות להפוך את הבריכה לאזור שכיף לשהות בו, לדוגמה באמצעות אותו דק שיקיף את הבריכה ויאפשר להניח בו ציליות, פינות ישיבה, ספסלים, כיסאות לשיזוף ועוד.

לסיכום, בבניית בריכה חצי שקועה מומלץ ביותר להיעזר בבעלי המקצוע המתאימים מהתחום – מהנדסים, אדריכלים, חברות מקצועיות שמבצעות את הבניה בפועל וכמובן אנשי המקצוע המתאימים שיוכלו לעצב את סביבת הבריכה באופן המחמיא והמדויק ביותר לצרכי הבית והמשפחה.

צרכנות