בקרוב: החלטת ממשלה לקידום המאבק בתאונות הדרכים ביו״ש

בקרוב: החלטת ממשלה לקידום המאבק בתאונות הדרכים ביו״ש

המאבק בתאונות הדרכים ביו״ש עולה שלב. חודש לאחר הסיור שקיימו בהנהלת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב״ד) בכבישי יהודה ושומרון התכנס הבוקר הצוות המשותף לישיבת עבודה במטרה להכין הצעת מחליטים שתתקצב באופן משמעותי את המאבק בתאונות הדרכים ביו״ש.

המפגש התקיים הבוקר במשרדי אשכול יו״ש בקרני שומרון המובילים יחד עם הרלב״ד את הכנת הצעת המחליטים. את המפגש הובילו יו״ר אשכול יו״ש יגאל להב, מנכ״לית האשכול קרן גפן ומנכ״ל הרלב״ד ד”ר ארז קיטה יחד עם נציגי המועצות, גורמי משטרה, המינהל האזרחי, נתיבי ישראל ומועצת יש״ע.

המשתתפים שמעו סקירה על המציאות בכבישי יו״ש, אתגרי האכיפה והצרכים המיידים והתקציביים הנדרשים במטרה להאבק כראוי בתאונות הדרכים ברחבי יו״ש.

בסיומה של ישיבת העבודה הוחלט כי הנתונים שהוצגו ישוכללו בתוך כחודש להצעת מחליטים מסודרת שתוגש לשרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳.

משאיות בכביש. צילום: מרקוס ספיסקה

בתום המפגש אמר מנכ”ל הרלב”ד, ד״ר ארז קיטה: “אנחנו בשיאו של הליך גיבוש תוכנית ייעודית ליו”ש, שתובא בפני שרת התחבורה, ותענה על האתגרים הייחודיים לאזור ולאוכלוסיית משתמשי הדרך. אני מודה לראשי הרשויות, להנהלת האשכול ולמשטרת ישראל על ההירתמות למשימה החשובה של הצלת נפשות ומניעת צער, כאב וסבל ממשפחות רבות”.

יו”ר אשכול יו״ש יגאל להב: ״תופעת תאונות הדרכים פוגעת קשות במשפחות רבות ביהודה ושומרון. כינסנו היום דיון מיוחד עם כל הגורמים המעורבים, מהמנהל האזרחי, משטרת ישראל, נתיבי ישראל, רלב”ד ונציגי האשכול ממועצת יש”ע, במטרה להביא בלוח זמנים קצר תוכנית מוסדרת מקובלת בין כל הגופים ולממש את היעד שהצבנו לנו – תוך 5 שנים להוריד את מספר ההרוגים בתאונות דרכים קשות ב-50%.״

חדשות מקומיות כתבה ראשית תחבורה ותשתיות