בעקבות הפרסום על אישור 2,200 יח”ד חדשות; דגן: “זקוקים לבניה משמעותית הרבה יותר”

בעקבות הפרסום על אישור 2,200 יח”ד חדשות; דגן: “זקוקים לבניה משמעותית הרבה יותר”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אומר כי אישור 2’200 יחידות דיור הוא רגע חשוב ומשמח, יחד עם זאת מדגיש כי צרכי ההתיישבות גדולים הרבה יותר, ומביע התנגדות חריפה לאישורי הבניה לרש”פ.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב על הפרסומים על כך שהדרג המדיני יאשר במועצת התכנון העליונה שתתכנס בשבוע הבא יחידות דיור חדשות: “אישור 2200 יחידות דיור בהתיישבות ביו”ש הוא רגע חשוב ומשמח.
קיום מת”ע ראשונה בממשלה ההחלטה על הבניה לאחר 7 חודשים של הקפאה, היא החלטה חשובה ויש לברך עליה.

כל אישור בניה בארץ ישראל בוודאי בלב הארץ ובוודאי ביו”ש, הוא משמח, קל וחומר כשבין האישורים ישנן תכניות גדולות: 377 יחידות בקדומים, 286 יחידות בהר ברכה, 292 יחידות בכפר עציון ו-399 יחידות ברבבה.
בדיוק באותה המידה – לצד השמחה על אישורי הבניה צריך להדגיש כי צרכי ההתיישבות גדולים הרבה יותר והציפייה היא לאישורי בניה בגודל ובהיקף הנדרשים, הגדילה המהירה בהתיישבות זקוקה למענה משמעותי וגדול יותר.
מדינת ישראל זקוקה לתנופת בניה נרחבת ביו”ש – זהו המעשה הציוני כי זו הארץ שלנו, זהו צורך בטחוני מהמעלה הראשונה להגנה על מדינת ישראל וזהו המענה הנכון לעליית מחירי הדיור.

עוד הוסיף דגן בהתייחס לפרסומים של אישורי הבניה לרש”פ בשטחי c והביע התנגדות חריפה: “ההתיישבות היהודית בלב המולדת לא זקוקה לתעודת הכשר של בניה ערבית ולא צריכה להיות תלויה באישורים לאוכלוסייה הערבית. לצד התודה על אישורי הבניה בהתיישבות ביו”ש, יש לעמוד בכל תוקף כנגד ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על שטחי c”.

המפעל הציוני כתבה ראשית נדל''ן