בעקבות המחלוקת על הסכם המאה: ראש העיר אריאל אלי שבירו פורש ממועצת יש”ע

בעקבות המחלוקת על הסכם המאה: ראש העיר אריאל אלי שבירו פורש ממועצת יש”ע

ראש העיר אריאל, אלי שבירו פורש ממועצת יש”ע וזאת על רקע ההתנהלות בקבלת ההחלטות באשר להתנגדות המועצה לתכנית המאה. “המועצה אינה מייצגת אותי ואת עירי”.

ראשי עיריית אריאל, אלי שבירו הודיע הבוקר כי הוא פורש מחברותו בהנהלת מועצת יש”ע אשר מתוקף תפקידו כראש ראשות לקח בה חלק. לדברי שבירו, “מועצת יש”ע מתנגדת נמרצות לתכנית המאה אשר עתידה להביא בשורה להתיישבות בשם החשש ממדינה פלשתינית. זאת מבלי להתייעץ או לקבל החלטה משותפת עם ראשי הרשויות החברים בהנהלת המועצה.”

עוד הוסיף שבירו, “כתומך בתכנית המאה בשל החלת הריבונות על בקעת הירדן ויישובי יו”ש, אני מרגיש כי המועצה אינה מייצגת את דעתם של ראשי רשויות רבות ביו״ש, את עירי ואותי ועל כן הודעתי על פרישתי מהנהלת מועצת יש״ע וחברותי בה.”

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו. צילום: אייל מס

בתגובה להודעתו של ראש עיריית אריאל אלי שבירו הגיב ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ואמר: “צר לי על דבריו של ידידי ראש עיריית אריאל. מועצת יש”ע קיימה מפגש רציני ומעמיק, שאלי לא הצליח להשתתף בו, והדיון בנושא עדיין לא הסתיים. אמורים להתקיים דיונים נוספים כולל היום אחר הצהריים. ההתנגדות למדינה פלסטינית היא עקרונית אידיאולוגית ואני קצת מופתע שהיא מפתיעה מישהו.”

נאמן לא הסתיר את המחלוקות בתוך מועצת יש”ע, אך קרא לאיחוד השורות, דווקא בתקופה זו. “אני רואה במועצת יש”ע גוף חשוב שמייצג את כלל המתיישבים ומבחינתי זה כבוד וגם שליחות להשתייך אליו. התקופה הזו היא סוערת והמציאות מכניסה אותנו לדיונים שבהחלט נוגעים בעצבים הכי רגישים בגוף האומה. זה הזמן לנהל שיח ולא לפרוש ממנו. כולי תקוה שלאחר מחשבה שנייה אלי שבירו יחזור אלינו. החלת הריבונות ביהודה ושומרון היא הגשמת חלום של דורות שלמים ומטרה נעלה בהחלט כדי לאחד את כולנו”.

חדשות אריאל כתבה ראשית