בני קצובר: “המועצה המקומית החדשה תחזק את השומרון”

בני קצובר: “המועצה המקומית החדשה תחזק את השומרון”

‏איש התיישבות בני קצובר, ממקימי גוש אמונים וראש מועצה אזורית שומרון לשעבר, מברך על ההחלטה לאחד את עץ אפרים ושערי תקווה למועצה מקומית אחת. קצובר מסביר כי ככול שיש יותר רשויות מקומיות שיוצאות מתוך שטח המועצה, הדבר מפתח את השומרון ואת ההתיישבות: זהו מהלך נכון ביותר, מוצדק מבחינה ציבורית משלש סיבות: גם מבחינת טובת הישובים עצמם וקצב התפתחותם, גם מבחינת השומרון מכיוון שהדבר מפתח טוב יותר את השומרון, משום שישובים עירוניים עצמאים מתפתחים מהר יותר כאשר הם לא תחת המועצה האזורית. וגם למועצה האזורית זה דבר טוב משום שבמהותה מועצה אזורית לא פנויה לטפל בישובים עירוניים אלא בישובים קהילתיים”.

לדברי קצובר כבר כשהיה ראש מועצת שומרון הוא רצה לפעול למען האיחוד בין הישובים והוא עבר ישוב-ישוב שיש בו מעל 500 משפחות והודיע להם שהוא יתמוך בהחלטה שלהם להפוך למועצה מקומית. “שמחתי שעמנואל קמה, אלקנה, אלפי מנשה, אריאל, קדומים וקרני שומרון. כל אלה היו ישובים של מועצה אזורית שומרון והקמנו ל־8-9 מועצות חדשות. כשעלתה היוזמה והצורך בנוגע לשערי תקווה אז אני גם המלצתי על המהלך אבל אז עוד לא היה עץ אפרים והיה מדובר באיחוד עם אלקנה ואורנית” מסביר קצובר.

“היה ברור כבר אז ששערי תקווה בדרך למגמה עירונית” אומר קצובר. לדבריו, “זאת הייתה קניה פרטית של קרקע ובעקיפין הן יועדו לאלפי משפחות. כבר בתקופה שלי הם התקרבו לכיוון ה-500 משפחות ויחד עם אלקנה ועץ אפרים, אז עוד יותר. גם היום אני חושב שזה מהלך נכון ביותר, גם מבחינה ציבורית זה מוצדק מכל כיוון שהוא. גם מבחינת קצב הגדילה והפיתוח של הישובים עצמם, גם מכיוון השומרון שיתפתח יותר, וגם מהבחינה שישובים עצמאים מתפתחים יותר מהר מאשר שהם נמצאים תחת גוף של מועצה אזורית” מונה קצובר פעם נוספת את שלושת היתרונות העיקריים שבמהלך.

‏קצובר מספר שבתקופה שלו הוקמו מספר רב של מועצות מקומיות מתוך המועצה אזורית שומרון ובהם: אלקנה, אריאל, אלפי מנשה, עמנואל, קרני שומרון ואורנית. “חלק היה יוזמה שלנו וחלק יוזמה של היישובים אבל אנחנו לווינו ותמכנו במהלך הזה” מסכם קצובר את תמיכתו במהלך איחוד הישובים בין שערי תקווה לעץ אפרים.

לאחר עבודה של שנים של ועדי הישובים שערי תקוה ועץ אפרים והמועצה אזורית שומרון בהובלת ראש המועצה יוסי דגן – הסתיים החודש התהליך לאיחוד שני הישובים לכדי מועצה מקומית חדשה שתיקרא ‘שער השומרון’, במודל בו הפכה אריאל אריאל מישוב לעיר בשומרון.
מדובר בתהליך שחוזר ועולה מזה כ-25 שנה וכעת, לאחר שראש מועצת שומרון יוסי דגן הניע אותו מחדש בשנים האחרונות, הוא הגיע לסיומו עם אישור שר הבטחון בני גנץ וחתימתו של אלוף פיקוד מרכז, יהודה פוקס על הצו שמאחד את הישובים, ולאחר פעילות של שרת הפנים איילת שקד לקידום המהלך. נציין כי מדובר במועצה מקומית ראשונה שהוקמה ביהודה ושומרון מאז שנות ה-90.

ראש המועצה יוסי דגן, שהגדיר את הנושא כיעד התיישבותי אסטרטגי והוביל את התהליך בשנים האחרונות, בירך על ההחלטה להקים את המועצה המקומית החדשה: “מדובר בצעד שיחזק בצורה אסטרטגית ומשמעותית את כלל ההתיישבות בשומרון, וייתן מענה מוניציפלי של רמת חיים והשקעות ברמה גבוהה בהרבה לטובת התושבות והתושבים בשומרון. הדרך למיליון תושבים בשומרון היא יותר יישובים גדולים, שיהפכו למרכזים עירוניים ויביאו את המאסות. הניסיון מוכיח כי איחוד רשויות והקמת מועצות מקומיות ביהודה ושומרון תורמים לצמיחה ושגשוג”.

חדשות שומרון כתבה ראשית פוליטי