“בניגוד לבנט – לא הקמנו ממשלה עם האחים המוסלמים”

“בניגוד לבנט – לא הקמנו ממשלה עם האחים המוסלמים”

יו”ר ימינה לשעבר נפתלי בנט מותח ביקורת חריפה על ממשלת נתניהו שממשיכה את תוכנית חומש למגזר הערבי אחרי הביקורת הקשה שנמתחה על התוכנית שאושרה בממשלת בנט-לפיד.

”ביום שישי האחרון נחשף השקר המתועב מכל של בנימין נתניהו”, אמר בנט. ”במשך שנה הוביל בנימין נתניהו קמפיין תעמולה שעיקרו: ‘בנט מעביר 53 מיליארד שקלים לתנועה האיסלמית וגם לחמאס, לכן יהודים נרצחים ברחובות. דם הנרצחים על ידיו’, וביום שישי האחרון נתניהו הודה בשקר הנורא בכך שאישר בתקציב את אותה התכנית בדיוק של ממשלתי. בנימין נתניהו הוא ראש המכונה שהפיצה תעמולה שקרית זו. בפיו ממש”.

בנט סיפר כי ממשלתו אישרה תכנית חומש לחברה הערבית בגובה 6 מיליארד ש”ח בשנה על פני 5 שנים, ”נתניהו ומכונת הרעל שלו עיוותו זאת והפכו את זה ל’53 מיליארד לתנועה האיסלמית ולחמאס’. בעקבותיו, השופרות, החכים, מאות אלפי הבוטים, הבריונים המקללים מול הבית של סילמן, האוהלים מול הבית של אורבך—כולם הדהדו את השקר הזה. והוא הצליח, בענק.

”מיליוני ישראלים תמימים שוכנעו שבאמת הממשלה בראשותי מעבירה 53 מיליארדים לתנועה האיסלמית ולחמאס, ושהטרור הנורא נובע מכך. וביום שישי האחרון, בקול דממה דקה, ממשלת נתניהו אישררה בדיוק את אותה תכנית חומש לחברה הערבית שהעבירה הממשלה בראשותי, וטוב שכך. כי זו תכנית טובה שדואגת לתשתיות, מלחמה בפשיעה, תעסוקה ועוד”.

בנט תקף: ”שנה וחצי של קללות, גידופים, האשמות כנגדי וכנגד חבריי – הכל שקר מוחלט. לא היה ולא נברא. השקר הנוראי הזה בוצע ביודעין, בכוונת תחילה, בציניות מוחלטת, ללא שום קווים אדומים—הכל מסיבות פוליטיות.

”בדרך כלל אני אדם שמתסכל קדימה, אך הפעם בגלל עומק השקר, ההסתה והאלימות (כולל כדורי רובה שנשלחו לביתי, כ’אדם שמעביר כספים לחמאס’), אני מוכרח להזים את השקר הזה מיסודו. למען האמת וההיסטוריה.

”אין לי אלא לומר: תתביישו לכם, מר נתניהו ומר סמוטריץ׳. הרעלתם את המוחות של מיליוני ישראלים בכוונת תחילה. ההיסטוריה לא תשכח לכם את השקר הנתעב”, כך בנט.

מהליכוד נמסר בתגובה לראש הממשלה לשעבר: ”בנט כרגיל משקר. בניגוד לבנט, אנחנו לא אישרנו 50 מיליארד שקלים לאחים המוסלמים בלי שום פיקוח על הכסף שזרם לעמותות תומכות מחבלים וטרור.

”בניגוד לבנט, אנחנו לא הקמנו ממשלה עם האחים המוסלמים. בניגוד לבנט, אנחנו לא ביצענו את מעשה ההונאה הגדול בתולדות המדינה תוך הפרת כל ההתחייבויות לאזרחי ישראל. מוטב שבנט יעשה חשבון נפש בביתו הפרטי ברעננה אותו שיפץ ב-50 מיליון שקלים על חשבון הציבור”, לשון התגובה.

ישיבת הממשלה

ישיבת הממשלהצילום: עמוס בן גרשום, לע”מ

כאמור, אחר שמתחו ביקורת על בנט ולפיד בגין העברת כספים רבים לח”כ מנסור עבאס – שרי הממשלה הנוכחית ימשיכו את תוכנית החומש למגזר הערבי שאושרה בממשלה הקודמת בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

מדובר בתוכנית גדולה, בהיקף של 30 מיליארד שקלים לשנים 2026-2022, העוסקת בהשקעת כספים במגזר הערבי בנושאי חינוך, תחבורה, רווחה ועוד.

בעיתון “ישראל היום” דווח כי השר לשוויון חברתי עמיחי שיקלי, שמשרדו אחראי לתכלול התוכנית, סיכם עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ואנשיו על גיבוש “מנגנון סינון” כדי לוודא שהכספים לא יעברו לגורמים שמוגדרים מסיתים או בדלניים ולעמותות שפועלות נגד מדיניות הממשלה.

כתבה ראשית פוליטי