בין היריון לטיפולי שיניים – טיפים חשובים

בין היריון לטיפולי שיניים – טיפים חשובים

תקופת היריון הינה תקופה מרגשת ומשמחת אך גם דורשת לא מעט תשומת לב, וזאת כי ידוע שככול שהאישה תקפיד על התנהלות יותר בריאה, כך היא יותר שומרת על העובר, ועל כן בין היתר יש לדעת כיצד לטפל נכונה בשיניים, וזאת כי למרות שזה מפתיע לשמוע, גם בעיות שיניים וחניכיים עשויות להוות בעיה, ועל כן יש לדעת מה לעשות, מתי לעשות וכמובן גם ממה להימנע. מכאן שאם בעת ההיריון את מחפשת המלצות יותר נקודתיות מאשר פניה אל רופא שיניים ירושלים במרכז העיר, הרי שאת מוזמנת לעבור על רשימת הטיפים הבאה:

  • יש לקחת בחשבון שבתקופת ההיריון נשים נוטות לאכול יותר מתוקים, עובדה שמשפיעה באופן ישיר על מצב העששת. אי לכך יש להקפיד על בדיקה תקופתית יחסית צפופה, ולו על מנת למנוע מחור קטן להפוך לטיפול שורש ארוך, יקר ולא נעים.

    צילום: pixabay
  • תמיד חשוב להגיע אל רופא שיניים ירושלים שלצידו עובדת שיננית מקצועית, אך בתקופת ההיריון הדבר חשוב פי כמה. אי לכך כל שלושה חודשים יש להגיע לשיננית על מנת למנוע דלקת חניכיים, מצב שבמקרי קיצון עשוי להוביל למגוון בעיות מיותרות מבחינת בריאות העובר (למשל לידה מוקדמת), ולו כי הזיהום חדר לזרם הדם. כמו כן שיננית תדריך נכונה אודות צחצוח מוכוון היריון ותדע מתי להפנות לרופא.
  • ידוע שבתקופת ההיריון נשים נוטות להקיא בתדירות גבוהה. פה יש לציין שיש להימנע מצחצוח מידי, וזאת על מנת למנוע מהחומצה שעולה מהקיבה לחדור את שכבת השיניים.
  • מומלץ לעבור למשחת שיניים שמכילה יותר פלאוריד – לטובת היווצרות של שכבת הגנה.
  • עוד בהקשר לחומצה, נציין שיש לשים לב מה אוכלים, וזאת כי מאכלים חומציים עשויים לסכן את שכבת השן. מכאן שאם מבקשים ויטמין סי, יש להעדיף פירות וירקות חלופיים לפירות הדר, למשל קווי או פלפל אדום. כמו כן יש לאכול מאכלי חלב, כיוון שהם עוזרים למערכת הפה לנטרל את רמת החומציות.
  • נשמע פשוט אך מדובר בטיפ מאוד משמעותי – יש לבחור מברשת שיניים נכונה, כלומר יש להעדיף מברשת שיניים בעלת סיבים רכים, ולו על מנת למנוע פציעה של החניכיים.
  • עוד אמצעי פשוט אך יעיל – שימוש שוטף בחוט דנטלי בין הארוחות.

אמינות דו צדדית

לסיכום נציין שחשוב ביותר להגיע אל רופא שיניים ירושלים בעת ההיריון, ולו על מנת לעבור ביקורת מקצועית, לעלות על בעיות לפני שהן מחמירות ואף על מנת לבצע צילומי נשך (לאחר הטרימסטר הראשון) אשר מסייעים לבחון באופן יותר ממוקד מוקדי עששת. כמו כן, גם אם רק יש חשש שאת בהיריון, יש לשתף את רופא השיניים, (כי יש מגוון טיפולי שיניים שאינם מומלצים בעת ההיריון, או שיש לדעת כיצד לבצע אותם מבלי שיזיקו), ובאופן כללי אין לשכוח לציין לפני כל טיפול שאת בהריון. בהצלחה!

צרכנות