ביטוח רכב – הדברים שחשוב לבדוק

ביטוח רכב – הדברים שחשוב לבדוק

כל מי שרוכש רכב או מחזיק ברשותו רכב, יודע שעליו לשלם פעם בשנה עבור ביטוח רכב. מדובר בביטוח שכולל שלושה ביטוחים נפרדים, ביטוח חובה שהמדינה מחייבת כל בעל רכב לעשות, ביטוח צד ג’ וביטוח מקיף. בעוד שהביטוחים הראשונים הם כלליים בתנאים שלהם ובמה שהם מעניקים לנו, הרי שביטוח מקיף הוא זה שכולל משתנים שונים שאנחנו צריכים לבדוק לעומק לפני שאנחנו חותמים על הפוליסה

ביטוח רכב מקיף מתייחס לכל דבר שקשור לרכב ולתכולה שלו. למעשה, ברגע שיקרה משהו לרכב, בין אם גניבה, פריצה, נזק מאסון טבע, נזק כתוצאה מבלאי או כל דבר אחר שיכול להשפיע על היכולת שלנו להשתמש בו עד כדי כך שלא נוכל להשתמש בו כלל, הרי שאנחנו נידרש להפעיל את הביטוח הזה בשביל שנוכל לקבל שירות או החזר כספי שיאפשר לנו לתקן את הרכב, לקבל רכב חלופי או לרכוש רכב חדש.

כמעט כל חברות הביטוח מציעות לנו ביטוח רכב ולמעשה כיום אנחנו יכולים למצוא לא רק חברות ביטוח אלא גם חברות ליסינג רבות שמציעות לנו שירותי ביטוח שונים. ביטוח רכב מקיף מכיל כאמור תנאים שונים ומגוונים, ולכן חשוב להקפיד ולשים לב מה הפוליסה אומרת ומה אנחנו מקבלים תמורתה.

לפני שניכנס מעט לעובי הקורה, חשוב להדגיש שני דברים, ראשית, חברות ביטוח רבות מציעות ביטוח רכב מקיף על פי מסלולים שונים שמותאמים לנהג, בין אם זה ביטוח לנהגים ותיקים וצעירים, ביטוח רכב לנשים, ביטוח רכב לאנשים שהרכב הוא כלי עבודה שלהם ועוד. ישנם מסלולים שונים, זאת במטרה ליצור פרסונליזציה של הביטוח. שנית, לפני שבוחרים פוליסה, רצוי להשוות בין ההצעות השונות על מנת שנוכל ליהנות מההצעה הטובה ביותר.

מה אנחנו בודקים כשאנחנו רוצים לעשות ביטוח מקיף?

ביטוח רכב. באדיבות: Pixabay

הדבר הראשון והמהותי ביותר לבדוק הוא, מה קורה אם הרכב מתקלקל. איזה שירות אנחנו מקבלים דרך הפוליסה. האם אנחנו מקבלים שירות גרר במקום, האם אנחנו מקבלים רכב חלופי עד שהרכב יתוקן, מתי הרכב יוגדר טוטאל לוס. אלה דברים מהותיים שיכולים להשפיע על היכולת שלנו לפעול מבחינה כלכלית וכמובן על היכולת שלנו להכריע, האם לרכוש רכב חדש או לא.

הדבר השני שאנחנו צריכים לבדוק זה, מה קורה אם הרכב נגנב או נפרץ. מה אנחנו אמורים לקבל מחברת הביטוח ובאילו תנאים. סביר להניח שהחברה תדרוש מאיתנו להתקין אמצעי אבטחה שונים, כמו כן, סביר להניח שנידרש לבצע פעולות שונות, כמו כן נצטרך להמציא מסמך אשר מוכיח שגנבו או פרצו לנו את הרכב, וכך חברת הביטוח תוכל לפעול בעניין.

גם כאן כמובן יש את אלמנט הזמן שהוא מהותי, ככל שאנחנו נפעל מהר יותר, החברה תפעל מהר יותר ונוכל להתקדם הלאה מבלי שזה יעלה בעלויות מיותרות.

צרכנות