בהשתתפות הרב והשר: מאות בתפילת שחרית ומפגן תמיכה בנריה בן פזי שהורחק בצו מנהלי

בהשתתפות הרב והשר: מאות בתפילת שחרית ומפגן תמיכה בנריה בן פזי שהורחק בצו מנהלי

מאות בני אדם הגיעו הבוקר (ראשון) לתפילת שחרית והלל חגיגי שנערכו בחוות המכוך בבנימין בהשתתפות הרב שמואל אליהו ובנו שר המורשת הרב עמיחי אליהו, כתמיכה בבעל החווה נריה בן פזי וביתר תושבי החוות והגבעות שסובלים לאחרונה מהתנכלות המערכת. “תושבי הגבעות והחוות הם החלוצים שבחוד החנית של המאבק על הארץ, פגיעה בהם היא פגיעה בהתיישבות כולה”

מאות בני אדם מרחבי הארץ הגיעו היום (א) בשעת בוקר מוקדמת לתפילת שחרית והלל חגיגי בחוות המכוך בבנימין בהשתתפות הרב שמואל אליהו ובנו שר המורשת הרב עמיחי אליהו, כתמיכה בבעל החווה נריה בן פזי שנתבשר על כוונת האלוף פוקס להוציא כנגדו צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון.

התפילה שהוגדרה כמפגן תמיכה, מגיעה על רקע שורת צווים מנהליים שהוצאו כנגד פעילים בחוות ובגבעות באזור, ביניהם טל ינון דרדיק ונועם מרמלשטיין מגבעות כוכב השחר שנעצרו רק בשבוע שעבר בצו מעצר מנהלי, עמיצור בן יוסף – רועה צאן מגבעת עוז ציון ואריאל דנינו תושב קומי אורי בשומרון.

בנוסף למעצרים המנהליים כלל מסע ההתנכלות גם החרמת נשקים ממספר רב של חוות וגבעות באזור, חלקן מבודדות ומאויימות ביותר בהם התרחשו פיגועים רק לאחרונה.

לאחר התפילה פנה הרב שמואל אליהו לנוכחים: “זכות גדולה להיות כאן בחוות שמיישבות את ארץ ישראל. יש מצוות עשה מן התורה של וירשתם אותה וישבתם בה, יש מצווה שלא נניח את ארץ ישראל לזולתנו מן האומות או לשממה. כאן בחוות כל מי שנמצא מקיים את המצווה בהידור גם כשהוא יושב, גם כשהעיזים שלו אוכלות פה עשב, גם כשהוא בונה עוד בית ועוד אוהל. כל רגע ורגע מקיים מצוות עשה מן התורה”.

“אנחנו באנו לכאן היום כדי להיות חלק מן המצווה הזאת, לסייע בידי ההתיישבות במקום הזה ובכל החוות. יהי רצון שהמקום הזה יפרח וירבה כמו שנאמר על יעקב אבינו “נחלה בלי מצרים”, בירך הרב.

יהודה רחמים תושב כוכב השחר שהשתתף הבוקר במפגן התמיכה, אמר: “פסעתי הבוקר בדמדומי הזריחה בשביל העולה לחוות המכוך יחד עם שיירה של מאות אנשים נוספים מכל רחבי הארץ, שהגיעו לתמוך במפעל ההתיישבות החלוצית שחווה כרגע התנכלות חסרת תקדים. התמיכה הרחבה של מאות האנשים שהגיעו בהתראה קצרה מאוד באה להגיד את המסר הברור: לא נאפשר שום פגיעה בבן פזי וביתר החלוצים שעומדים בחזית ההתיישבות ושומרים על אדמות המולדת. כל פגיעה בהם תהווה פגיעה בליבת ההתיישבות כולה”.

“בשבועות האחרונים נוכחנו לראות לצערנו כיצד האלוף פוקס והמחלקה היהודית בשב”כ אימצו את קמפיין השקר “אלימות המתנחלים” שמקדמים ארגוני השמאל הקיצוני שנלחמים בהתיישבות, ותוך יישור קו מלא בעיצומה של המלחמה, פתחו פוקס והשב”כ בהתנכלות חמורה לתושבי הגבעות והחוות, שמטרתה סילוק הנוכחות היהודית והפקרת השטח לטובת ההשתלטות של הרשות הפלסטינית – שנבלמת כעת על ידי החלוצים כמו בן פזי וחבריו”.

חדשות בנימין כתבה ראשית