בבנימין חזקים יחד: תושבים נרתמים לסייע למשפחות נזקקות

בבנימין חזקים יחד: תושבים נרתמים לסייע למשפחות נזקקות

מטרת הפרויקט לעודד רכישה דרך העסקים המקומיים ולסייע להם בזמן משבר הקורונה. ראש המועצה ישראל גנץ: “מוטלת עלינו האחריות להושיט עזרה ולממש את הערבות ההדדית שלנו.”

מועצה אזורית בנימין פתחה במיזם מיוחד “בבנימין חזקים יחד”, במסגרתו היישובים מתרימים את התושבים על מנת לסייע לבעלי העסקים המקומיים שנפגעו ממשבר הקורונה. הרכישות יועברו למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. הקמפיין החל אמש (ד’) ויימשך עד יום חמישי (ח’ בניסן, 2/4). הליך התרומה יתבצע דרך מערכת התרמה דיגיטלית של חברת צ’רידי.

את החשבון ינהלו ועד הרבנים בבנימין בשיתוף הקרנות היישוביות ולפי הצרכים בשטח יחלקו את הכסף הנתרם ליישובים שירכזו את החלוקה למשפחות. במועצה רתמו למיזם את הנוער בבנימין ורכז/ת בכל יישוב יוביל את מאמצי ההתרמה ביישובו. עשרת היישובים המובילים באיסוף התרומות יקבלו שי מיוחד מהמועצה עם תום המשבר.

צילום: דוברות בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הפיץ מכתב מיוחד לתושבים ובו הסביר מה עומד מאחורי המיזם: “תושבים רבים שלנו מתמודדים כיום עם קושי גדול בפרנסת המשפחה. ידוע לנו על משפחות שכפי הנראה לא יקבלו החודש משכורת וכן בתקופה הקרובה, ועליהן להתמודד עם מחזור בלתי מתוכנן.

חשוב להדגיש שמדובר במשפחות נורמטיביות שלפתע נקלעו למצב של אי ודאות בכלכלת המשפחה, עם קושי שהולך ומתעצם לקראת חג הפסח. אנו פוגשים את המשפחות הללו ומבינים שכקהילה גדולה מוטלת עלינו האחריות להושיט להן עזרה כפי יכולתנו ולממש את הערבות ההדדית כלפי שכנינו הזקוקים לסיוע בנקודת הזמן הזו.”

ועד רבני בנימין הפיצו בקשה מיוחדת לתושבי המועצה: “בהתאם לכלל הידוע ‘עניי עירך קודמים לעניי עיר אחרת’ מצווים אנו לנסות ולסייע, בראש ובראשונה, כל תושב ליישוב שלו ולאיזור שבו הוא גר על מנת להתמודד בצורה טובה עם האתגר הכלכלי. לכן ברוכה מאוד יוזמתה של מועצת בנימין לצאת בגיוס המונים בקרב התושבים על מנת לטפל בקושי הכלכלי בצורה מערכתית ואזורית.
קוראים אנו לכל מי שנדבה רוחו אותו לתת איש איש כפי יכולתו לטובת המיזם החשוב הזה שיסייע בע”ה למשפחות רבות להחזיק מעמד מבחינה כלכלית.”

לפרויקט שותפים המועצה האזורית בנימין, מתנ”ס בנימין, החברה לפיתוח מטה בנימין, הקרן לפיתוח מטה בנימין וההתיישבות ומחלקת תרבות תורנית מטה בנימין.

חדשות בנימין כתבה ראשית