באילו מקרים כדאי לבצע הובלה עם מנוף הרמה?

באילו מקרים כדאי לבצע הובלה עם מנוף הרמה?

מנוף הרמה הוא כלי יעיל שמשמש למגוון רחב של מטרות, כולל הובלות. שילוב מנוף בהובלה מחייב מיומנות גבוהה, אבל במקביל גם מספק תועלת רבה. בנוסף ישנם מצבים שבהם פשוט אי אפשר להשלים את העמסת תכולת הדירה על המשאית ללא מנוף, או לחילופין להעביר את כל הרכוש שלכם מהמשאית אל הבית החדש בלי עזרת כלי זה. כאן בעמוד תמצאו מידע לגבי המצבים שבהם כדאי להשתמש במנוף ולגבי הדרך הנכונה לעשות זאת.

הובלה מקומה גבוהה או לקומה גבוהה

הובלה אל או מדירות שממוקמות בקומות גבוהות ברבי הקומות הרבים שנמצאים בכל עיר גדולה וגם בערים הבינוניות והקטנות תתבצע כמעט תמיד בעזרת מנוף. בהקשר זה כדאי לדעת שעבור דירות שנמצאות עד הקומה ה-5 או ה-6 מספיק גם מנוף הרמה קטן, אבל ככל שעולים בגובה כך נדרש מנוף מסיבי יותר. גודל המנוף משפיע גם על העלות שלו, כשבאופן טבעי הובלה לקומה 25 תעלה יותר מהובלה לקומה החמישית.

בניין ישן ללא מעלית ועם חדר מדרגות צר

גם כשההובלה יוצאת מבניין ישן שאין בו מעלית וחדר המדרגות שלו צר ייתכן צורך במנוף. ככל שתכולת הדירה גדולה יותר, כך גדל גם הקושי להעביר אותה במרווח הצר של חדר המדרגות ולכן עולה הכדאיות של השימוש במנוף ההרמה גם אם הדירה לא בקומה גבוהה.

פריטים גדולים וכבדים מאוד

לפעמים גם הובלה של פריט בודד תתבצע בעזרת מנוף, וזאת אם הוא כבד במיוחד או גדול מאוד – למשל פסנתר כנף, ג’קוזי רחב ידיים, שידה עתיקה וכו’. באופן דומה גם הובלת דירה שכוללת פריטים כאלה, שאי אפשר לפרק ולאחר מכן להרכיב מחדש, תתבצע לרוב עם מנוף.

תמונה: flickr

סיור מקדים כדי לקבל את ההחלטות הנכונות

על-מנת להגיע להחלטה הטובה ביותר, כלומר להשתמש במנוף אם בלעדיו ההובלה בלתי אפשרית או לא יעילה ומצד שני לא להשתמש בו אם אין צורך אמיתי (כדי לא לייקר שלא לצורך את עלות המעבר), חשוב לבחון את השטח. לשם כך נציג של חברת הובלות רצינית ומקצועית יגיע לנקודת המוצא של ההובלה ו/או ליעד, ויבדוק מהן האפשרויות עם מנוף ובלעדיו. כשההחלטה היא כן להיעזר במנוף, הסיור המקדים מאפשר גם לבחור את המיקום האופטימלי עבורו ועבור משאית ההובלה.

מיומנות גבוהה – גם של מפעיל המנוף וגם של המובילים

על-מנת להבטיח הובלה יעילה וזריזה – שגם חוסכת בכסף משום שהתמחור של המנוף נקבע בין השאר על סמך משך זמן השימוש בו – חשוב לבחור בחברת הובלות שכבר עבדה פעמים רבות עם מנופי הרמה. חברות ותיקות כמו למשל הובלות מיכאל ובוריס יודעות לנהל נכון את ההובלה ולהיעזר במנוף באופן אופטימלי, ובנוסף לעבוד אך ורק עם מנופאים מוסמכים ומנוסים גם כן – וכך להבטיח וגם לקיים שירות בסטנדרטים גבוהים.

נדל''ן