ארגון חוננו דורש 100,000 ₪ פיצויים מ’שלום עכשיו’

ארגון חוננו דורש 100,000 ₪ פיצויים מ’שלום עכשיו’

ארגון חוננו דורש פיצוי על סך 100,000 ₪ מארגון השמאל ‘שלום עכשיו’, לאחר שבדו”ח שפרסם הארגון הופיע נתון שקרי.

צילום: עמיעד טאוב
צילום: עמיעד טאוב

האם ארגון השמאל “שלום עכשיו” יפצה במאה אלף ₪ את ארגון חוננו? עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו פנה לאחרונה ל’שלום עכשיו’ בדרישה לפיצוי כספי בגין ‘לשון הרע’, זאת בעקבות פרסום שקרי בדו”ח של הארגון על הישובים ביהודה ושומרון.

לפני כשלוש שנים יצא יריב אופנהיימר בהצהרה במסיבת עיתונאים על כך שדו”ח מקיף שערך ‘שלום עכשיו’ מוכיח כי ניתן לקצץ 1,600,000,000 שקלים מתקציב הישובים ביהודה ושומרון. פעילי התנועה הניפו אל מול המצלמות צ’ק ענק והגימיק יצא לדרך.

אולם כעת מתברר כי לפחות חלק מהפרסומים של שלום עכשיו הינם שקריים. ארגון חוננו דורש כעת פיצוי על לשון הרע לאחר שבדו”ח המדובר נטען כי המועצות האזוריות ביהודה ושומרון תקצבו את ‘חוננו’ בשנת 2010 בסכום של קרוב ל-70,000 ₪, דבר שלא היה ולא נברא. בדו”ח של שלום עכשיו נכתב כי הנתון מופיע בדו”ח הכספי של ‘חוננו’, אולם הדבר כאמור אינו נכון.

בארגון חוננו מדגישים כי הדבר הביא לפגיעה בהם משום שהארגון נתמך מכספי תורמים בלבד, ולא נעזר בשום גוף רשמי במדינת ישראל, גם לא מהמועצות ביהודה ושומרון, וכן כי נוצר הרושם כי הארגון נהנה מכספים שלא כדין.

בעקבות פניה של עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו, הסירו ב’שלום עכשיו’ את הסעיף המדובר מאחד הדו”חות המופיעים באתר האינטרנט שלהם, אולם לא הגיבו למכתבו בצורה רשמית ולא התנצלו על הטעות. בימים האחרונים פנה עו”ד יאדו בשנית והפעם בדרישה לפיצוי של 100,000 ₪, הסברים בדבר הפרסום השקרי והתנצלות פומבית.

“עם צאת הפרסום נגרם נזק משמעותי לארגון, אשר היה צריך להבהיר לקהל התורמים שלו כי הפרסום שקרי ולא נכון, וכי חוננו לא קיבלה סיוע מהרשויות אלא מתקיימת אך ורק מכספי התורמים”, כתב עו”ד יאדו והוסיף כי “הדו”ח בכללו מכפיש את גופי ההתיישבות ובין היתר מציג את ארגון חוננו כגוף שמתקיים מכספי ציבור שמועברים שלא כדין ממועצת יש”ע”.

“מסתבר שהדו”ח של שלום עכשיו נגוע בשקרים גסים, ויתכן ולא מדובר בהכפשה היחידה בדו”ח “המקיף והאמין” כביכול”, אומר בתגובה לדברים שמואל (זנגי) מידד מנכ”ל חוננו. “אנחנו נמשיך לסייע לחיילי צה”ל, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים הנקלעים למצוקה משפטית בעקבות המצב הביטחוני ובעקבות פעולותיהם של אנרכיסטים ואנשי שמאל קיצוני מהארץ ומחו”ל. כיהודים אנחנו דורשים מאנשי ‘שלום עכשיו’ להתחיל להתנהל עם הפנים לאחיהם, העם הצדיק בעולם, ולהפסיק להזין את סדום ועמורה של ימינו.”.

חדשות שומרון