אקי אבני על קולנוע בשומרון: “התאהבתי”

אקי אבני על קולנוע בשומרון: “התאהבתי”

אמש התקיימה פרימיירה ראשונה של קרן קולנוע שומרון: הסרט “פול ספיד” שצולם בבקעת הירדן עם השחקנים קווין רובין חן אמסלם ואחרים. יוסי דגן יו”ר הקרן: “בדרך למהפכה תרבותית, מביאים קול שלא נשמע”

קרן קולנוע שומרון, ממשיכה בפריצה לעולם התרבות בישראל, והפעם עם סרט הנוער הראשון שנתמך ע”י הקרן ואשר צולם כולו בבקעת הירדן, הקרנת הסרט מסמנת הישג נוסף לקרן עם הגעת סרטה הראשון למסך הגדול.

הסרט “פול ספיד” – סרטו של קובי מחט, על פי תסריט של קובי ושל איתי מאירסון, בהפקת סרטי יונייטד קינג, משה אדרי ולאון אדרי ו – לייט סטרים ישראל, צפוי לעלות לאקרנים כבר בסוף השבוע, ב- 5.8, “פול ספיד” הוא סרט המשך ללהיט שובר הקופות “פול גז” בבימויו של מחט בו צפו למעלה מ 120 אלף צופים. “אנחנו מתרגשים לצאת דווקא עם סרט נוער” אומר יוסי דגן יו”ר הקרן “שנותן במה למגוון הגדול של האוכלוסיה ביו”ש, ועוסק בנושאים שנוגעים לכולנו, אנחנו בקרן קולנוע שומרון באים לספר את הסיפור שלא סופר, אנחנו בתחילתה של מהפכה תרבותית, מהפכה שאין לה אמירה פוליטית, האמירה שלנו היא שאין אמירה, השומרון הוא כמו כל מקום אחר בארץ, ואנחנו ביהודה ושומרון נביא תרבות וקולנוע מהטובים במדינת ישראל”

בסרט משחקים מיטב כוכבי הנוער בהם: שירה לוי, חן אמסלם, קווין רובין, גל אמיתי, אקי אבני, נתי רביץ, אברהם ארנסון, און רפאלי, טל גרושקה, נועם אימבר, בר כהן, אבנר סונינו, דין גרבר ועידן תלם והוא עוסק בספורט מוטורי ובנסיון של נשים להכנס לענף על רקע נופי בקעת הירדן כשגם השומרון מוזכר בסרט כאשר פלג ( השחקן זוכה האוסקר הישראלי נועם אימבר) מספר לתום (השחקן טל גרושקה) שהוא מהישוב ברקן בשומרון וזה עונה לו שהוא מהישוב נופים.

אמש התקיימה הפרימיירה של הסרט בישוב ברקן שבשומרון בנוכחות בני נוער מכל רחבי השומרון בהם בני נוער מהישובים נופים וברקן שהתרגשו לראות את הישוב שלהם מוזכר על המרקע. כמו כן השתתפו בפרימיירה שחקנים מהסרט, הבמאי קובי מחט, המפיק מיקי רבינוביץ ונציגי יונייטד קינג.

קובי מחט במאי הסרט אמר בפרימיירה: “אתם כאן ביהודה ושומרון הראשונים שזוכים לראות את הסרט וזה אומר המון על מה שאנחנו חושבים עליכם, כדי להגיע ללב של אנשים צריכים להפוך לכמה שיותר נורמלים, לתת לאמת לחלחל בין השורות, ואתם תראו שמה שמדבר לאנשים שלא מכירים את השומרון, כמונו, זה בעצם בראש ובראשונה הנופים המדהימים האלו וגם העובדה שחלק מהדמויות והשחקנים מגיעים מאותם ישובים שגם אתם מכירים, אני חושב שתרבות היא הדרך להגיע ללב של אנשים תודה רבה לכם על הזכות הזו”

צילום: פופולינה – שירלי בראמלי

השחקנים נועם אימבר וטל גרושקה התקבלו בתשואות ובהתרגשות על ידי נוער השומרון, גרושקה אמר כי הוא נהנה לצלם את הסרט וישמח לעשות סרטים נוספים באיזור וכך גם אימבר.

כוכב הנוער גל אמיתי שמשחק בסרט את חליבה, מדריך באקדמיה שמנסה לסייע ליעל (חן אמסלם), מספר על חווית הצילום בבקעה עם קרן שומרון “היה חם בטירוף אבל נוף מושלם, הכי מיוחד היה המסלול נהיגה בפצאל, מרגיש כמו טעימה מפורמולה 1 בישראל! הייתי שמח לבוא לצלם עוד סרטים בבקעה”.

אקי אבני שמשחק בסרט את ארנון מנהל האקדמיה לספורט מוטורי הוסיף “הדרך בבקרים לבקעת הירדן היתה קסומה, קבלת הפנים של המקומיים היתה כ”כ חמה, היה כ”כ כיף לראות כמה הם גאים במטעי התמרים ובמוצר המובחר שלהם… התאהבתי”.

אסתר סילם אלוש, מנכ”לית הקרן מספרת על היקף עבודת הקרן ועל פרוייקטים נוספים בקנה “עד היום הקרן תמכה ב כ-50 סרטים, בימים אלו מצטלמים 4 סרטים במקביל של הקרן, הפרימיירה של סרט הנוער הראשון “פול ספיד” אמש ובחודש האחרון שודר סרט של הקרן “מרגלים מבית” בתאגיד השידור כאן. יש תחושה של שינוי באוויר אנחנו מחוייבים לקולנוע איכותי ואחר שמגיע מאיזור שיש לו סיפור תרבותי ייחודי”, הוסיפה אלוש.

חינוך ותרבות כתבה ראשית