אלופים וניצבים נגד מחאת המילואימניקים: “צה״ל הוא של כולנו ומעל הפוליטיקה”

אלופים וניצבים נגד מחאת המילואימניקים: “צה״ל הוא של כולנו ומעל הפוליטיקה”

מספר מפקדי מילואים החלו בימים האחרונים למחות נגד הממשלה ותוצאות הבחירות, תוך טענה כי הם מוחים בשם הצבא. בין המחאות הפוליטית התקיימה צעדת מחאה של 1,000 מילואימניקים, צעדה נגד הרפורמה במערכת המשפט, הצעדה יצאה ברביעי מלטרון, וההסתיימה מחרתיים מול בית המשפט העליון בירושלים. המשתתפים במחאה טענו כי הם צועדים בשם יחידותיהם וחילותיהם, זאת על אף האיסור של חיילים להביע עמדות תוך שימוש בצבא לדבר. בתנועת הביטחוניסטים הוציאו עצומה נגד השימוש בצה”ל במחאה פוליטית עליה חתומים 17,000 מפקדים לוחמים ואזרחים חברי התנועה.

העצומה התייחסו לרקע הפוליטי שלה, שנובעת בעיקרה להקמת ממשלה שלא כל חלקי העם מרוצה ממנה. “לא כולנו מסכימים ושלמים עם החלטות קובעי המדיניות, אולם כולנו נחושים להמשיך ולשמור על כללי המשחק הדמוקרטי”, הובהר בפתיחת העצומה. החותמים על העצומה יוצאים נגד המשתתפים במחאה והביעו בצער כי “עבור קבוצה של כמה מאתנו הוסרו כל החסמים”.

בעצומה נכתב כי, “מבחינתם ניתן לחצות את הקוים האדומים ויש להם הרשות לפגוע ביחסי החוץ של ישראל, בכלכלה ואפילו בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי, צבא ההגנה לישראל, כל זאת תוך הצגת יחידותיהם כמשתתפות במחאה פוליטית”. החותמים הציבו בפני המומחים את השאלה: ” באיזו זכות ובאיזו עזות פנים אתם נושאים את שם יחידותיכם, יחידותינו, לשווא כמייצגים של הלוחמים בהן?”.

כאמור אלפי קצינים בכירים במילואים חתמו על העצומה בראשם תא”ל במיל’ אמיר אביבי יו״ר תנועת הביטחוניסטים, סא”ל במיל’ ירון בוסקילה מזכ”ל הביטחוניסטים. על העצומה גם חתומים אלוף במיל’ גרשון הכהן, אלוף במיל’ יוסי בכר, אלוף במיל’ כמיל אבו רוקון, אלוף במיל’ אליעזר צ’ייני מרום , אלוף במיל’ מאיר כליפי, ניצב בדימ’ שלום קעטבי, ניצב בדימ׳ אהרון אקסול, ניצב בדימוס דניאל חן אלוף במיל’ יוסף משלב וגיבור מלחמת יום הכיפורים תא”ל אביגדור קהלני.

בעצומה סיכמו החותמים כי חוסנו של צה”ל באחדותו ובהיותו מעל כל מחלוקת פוליטית. בקריאה ליתר מפקדי המילואים פנו החותמים בבקשה, “כבדו את מדיכם ואת יחידותיכם. כבדו את אחיכם לנשק וחשוב מכל, כבדו את הכרעת העם ואל תפרו את כללי המשחק הדמוקרטי”.

כתבה ראשית