איש מקצוע מומחה בעל הכשרה בגישור

איש מקצוע מומחה בעל הכשרה בגישור

מגשר גירושין הוא איש מקצוע מומחה בעל הכשרה בגישור, המתמקד במיוחד בסיוע לזוגות בתהליך הגירושין. בניגוד להליכים משפטיים מסורתיים שלעתים קרובות כוללים גישה של עימות, מגשר גירושין מאפשר פתרון שיתופי וידידותי יותר לסכסוכי נישואין. תפקידו של המגשר הוא מרכזי בסיוע לשני הצדדים לתקשר בצורה יעילה, לנהל משא ומתן על הסכמים הוגנים ולקבל החלטות משותפות לגבי היבטים שונים של גירושיהם.

הליך גישור גירושין כולל מספר מרכיבים מרכזיים. ראשית, המגשר מספק מסגרת ניטרלית וסודית שבה שני הצדדים יכולים לדון ולפתור את המחלוקות ביניהם. סביבה זו פחות רשמית ומאיימת מאולם בית משפט, מעודדת תקשורת פתוחה וכנה. המגשר מנחה את הדיון, מבטיח שלשני הצדדים יהיו הזדמנויות שוות להביע את דעותיהם וחששותיהם.

אחת מהתפקידים העיקריים של מגשר גירושין היא לסייע לזוגות להגיע להסכמות בנושאים קריטיים כגון חלוקת נכסים וחובות, משמורת ילדים וראייתם, מזונות ילדים ומזונות. על ידי הנחיית דיאלוג בונה, המגשר מסייע לבני הזוג בבחינת אפשרויות שונות ומציאת פתרונות מקובלים על הדדית. גישה זו מובילה לעיתים קרובות לתוצאות אישיות ומשביעות רצון מאלו שנכפו על ידי בית משפט.

יתרון משמעותי נוסף של גישור גירושין הוא התמקדותו בשמירה על יחסי כבוד בין בני הזוג, חשוב במיוחד כאשר מדובר בילדים. על ידי הפחתת קונפליקט וקידום שיתוף פעולה, גישור מסייע בשמירה על יחסי הורות חיוביים לאחר הגירושין.

גישור גירושין הוא בדרך כלל גם חסכוני יותר בזמן וחסכוני יותר מתביעות גירושין מסורתיות. היא מונעת את ההליכים המשפטיים הארוכים והיקרים הקשורים למשפטים בבתי משפט. בנוסף, האופי הבלתי פורמלי של הגישור מאפשר לוח זמנים גמיש יותר, מה שמקל על זוגות להתנהל לצד ההתחייבויות האישיות והמקצועיות שלהם.

עם זאת, חשוב לציין כי בעוד שמתווכים מקלים על תהליך המשא ומתן, הם אינם מספקים ייעוץ משפטי. לפיכך, הצדדים עדיין רשאים להתייעץ עם עורכי דין בודדים כדי לייעץ להם בעניינים משפטיים ולבחון את ההסכמות שהושגו במהלך הגישור.

מגשר גירושין ממלא תפקיד מכריע בתהליך הגירושין, ומציע דרך חלופית ששמה דגש על כבוד הדדי, תקשורת יעילה וקבלת החלטות בשיתוף פעולה. גישה זו לא רק מסייעת בהשגת פתרונות הוגנים ומעשיים לסכסוכי נישואין אלא גם תורמת ליחסים חיוביים יותר לאחר גירושין, המועילים במיוחד עבור משפחות עם ילדים. ניתן לחייג במספר: 08-9573333

משפטי עצת מומחה