איך נטפל בשיעול בחורף הקרוב

איך נטפל בשיעול בחורף הקרוב

כל ההורים מכירים את התחושה הזו. הילדים חוזרים לראשונה מבית הספר או מהגן בחורף ופתאום, אנחנו שומעים את הקולות בכל פינה בבית. לפתע מופיע טישו, נזלת, שיעול עם ליחה וכן הלאה. במאמר הבא ננסה להבין ביחד מה המקור לתופעות כמו שיעול. מה אפשר לעשות כדי למנוע הדבקות במחלה ומה עושים כאשר תסמיני השפעת פשוט מסרבים להיעלם. בואו איתנו ביחד למסע מרתק. מתחילים עכשיו.

למה אנחנו משתעלים בכלל

אז אולי לא יצא לכם לחשוב על כך יותר מדי. אבל האמת היא כי שיעול הוא חלק ממנגנוני ההגנה הטבעיים והבריאים של הגוף. המנגנון למעשה מאפשר למערכת הנשימה לנקות את עצמה כתגובה למזיקים, חיידקים וכן הלאה. למשל, כל אחד מאיתנו מכיר את סיטואציה בה שתינו מים ולפתע, נתקע משהו בגרון כך שנאלצנו להשתעל. זה לא נעים אמנם, אבל זו הדרך של הגוף לפלוט החוצה גורמים אותם הוא מזהה בתור רעל או גורם מזיק. מטבע הדברים שיעול יכול להתפתח בעקבות מחלה כאמור, אלרגיה המעוררת תגובת נגד של מערכת הנשימה. היום אנחנו מכירים מקרים של שיעול יבש, בלי ליחה. זה מאפיין במיוחד את מחלת הקורונה. אשר מוכרת בתוך מחלה המתפשטת למערכת הנשימה והריאות.

מה נעשה כדי למנוע הדבקה והחמרה במצב

הטיפים הללו רלוונטים תמיד בחורף. קודם כל, בחורף הנטייה היא להצטופף ביחד בחללים סגורים. אנחנו מפחדים מהקור באופן טבעי. אבל כך, אנחנו גם מעודדים את החיידקים להתפשט ולא נותנים לחדר להתאוורר. לכן, גם אם קצת קר בחוץ, תמיד טוב לפתוח חלון ולא להישאר בחלל הסגור יותר מדי זמן בלי לצאת החוצה.

חשיפה לשמש חשובה מאוד כמו גם הקפדה על תזונה מאוזנת. אנחנו יודעים כי ככל שנקפיד על הבריאות שלנו, כך יהיה קשה יותר למחלה להפתיע אותנו ולפגוע בנו. גם אם אנחנו מדברים על תזונה בילדים, נסו לשלב צריכה של פירות הדר המלאים בויטמין C לתזונה. הקפידו לספק להם ולכם מאכלים חמים ומבושלים. מרק יהיה מצויין אבל גם כל תבשיל חם אחר. אגב, בישראל גם בחורף זורחת השמש. חשיפה לשמש מעודדת את פעילות המערכת החיסונית ומונעת מחלות. אמנם לא טוב להיחשף לשמש לשעות ארוכות ובחורף נרצה לספק לילדים הגנה טובה מהקור כמובן. אבל כן כדאי לצאת קצת החוצה למרות ירידת הטמפרטורות.

במידה וכבר נדבקתם, הוסיפו ג’ינג’ר ושום לתזונה מוכרת בתור טכניקה מצויינת לשיפור פעילות המערכת החיסונית. אגב, תה צמחים עם דבש גם כן מרכך את האיזור הכואב בגרון ומשפר את תהליך ההחלמה.

מה עושים כאשר התסמינים לא חולפים

עד כאן דיברנו בעיקר על ‘תרופות סבתא’. אבל מה נעשה במקרים בהם שיעול עם ליחה פשוט מסרב לעזוב? קודם כל, חשוב לפנות לרופא המשפחה כדי לשלול מחלות חמורות יותר ממה שנדמה לנו ברגע הראשון. בעיקר אם בנוסף לאותו שיעול עם ליחה אנחנו רואים נפיחות, אדמומיות בגרון וקושי בבליעה. בנוסף, זכרו כי בשוק אפשר למצוא תכשירים מצויינים אשר יכולים להשפיע באופן מיידי. לא פעם, שיעול עם ליחה פשוט מפריע לילדים לישון, מה שכמובן מעקב את תהליך ההחלמה. תכשיר ייעודי יכול לפתור את הבעיה באופן נקודתי ללילה, כך הילדים יחלימו במהירות רבה יותר וגם אתם.

תוך כמה זמן התסמינים חולפים

במידה ואנחנו מדברים על מקרים פשוטים יחסית, בהם נדבקתם מוירוס טועה. בדרך כלל ההחלמה המלאה תושלם לאחר עשרה ימים מרגע התפרצות המחלה. זה לא נעים אמנם, אבל חשוב להיעזר בסבלנות ולהבין כי הגוף צריך כמה רגעים עד להחלמה מלאה.

עצת מומחה