איך לתכנן פרישה בצורה נכונה?

איך לתכנן פרישה בצורה נכונה?

תכנון פרישה בחיים של כל אחד ואחת הוא תהליך מאוד חשוב ונועד ללוות את הבן אדם שיצא לפנסיה ומשפחתו עד הפרישה והסכם סופי כיצד ישתמשו בכספי החיסכון הפנסיוני ובכספי הפיצויים, שנצברו במהלך השנים.

כל בן אדם במהלך השנים עובר המון שלבים בחייו: לימודים, עבודה, לפעמים כמה מקומות עבודה,. גם המצב המשפחתי משתנה המון פעמים במהלך חיים מרווק לנשוי, מנשוי לגרוש או אפילו אלמן. יציאה לפנסיה זה עוד שלב בחיים שהוא מאוד קריטי וכמובן זה לא אירוע חד פעמי ,זו תקופה ארוכה שתמשך מעל עשרים שנה, ותכנון של התקופה הזאת באופן נכון , הארכת לתקופה הזאת מבחינה כלכלית וגם  פיזית זה עניין חשוב מאוד.

מתי כדאי להתחיל לתכנן פנסיה?

תפקיד של המומחה להסביר וליצור תוכנית פרישה הנכונה המתחשבת בצרכים ושינויים הצפויים במהלך הפרישה, וגם בדיקת זכויות של הפורש כולל את קיבוע זכויות מס הכנס.

להתחיל תכנון פרישה כדאי כמה שיותר מוקדם, בתכנון פרישה בודקים את האופציות להגדלת חיסכון, הגדלת פנסיה וכיצד להתאים את המסלול הפנסיוני לצרכי המשפחה.

כדי לבצע התאמות ולחסוך במיסוי תשלומי הפיצויים, יש להתחיל בתכנון הפרישה מספר שנים לפני הפרישה, תוך התמקדות בששת החודשים שלפני הפרישה.

אם כבר יצאת לפנסיה עדיין קיימת אפשרות לתכנון פרישה, כמובן כבר אי אפשר לשנות את היציאה לפנסיה ואפן קבלה, אבל בהחלט אפשר לשנות את השימוש כספים שעדיין לא נוצלו.

איזה שאלות כדאי לשאול כאשר אתם מתכננים פרישה?

בעבר היה הרבה יותר קל לתכנן פרישה, כי מסלולים הפנסיוניים היו פשוטים יותר. נכון להיום המסלולים הפנסיוניים הרבה יתר מסובכים ולפנסיונר הרבה יותר קשה לבחור. הבחירה לא נכונה של מסלול פרישה עלולה לגרום לעלות מאוד גבוהה במהלך שנות הפרישה.

אם אתם רוצים לקבל החלטה ללא מלווה, אתם חייבים להבין שלקבלת החלטה זו לא תהיה דרך חזרה.  ברגע שהחיסכון הפנסיוני יהפוך לכספים, לא יהיה ניתן לבצע שינויים.

לכן, כדאי לקבוע פגישה עם היועץ הפנסיוני ולשאול כמה שאלות שהם מאוד חשובות:

  • מתי כדאי לצאת לפרישה?
  • האם כדאי להמשיך לעבוד בזמן הפרישה?
  • האם כדאי למשוך את קרן ההשתלמות?
  • מאיזה כסף לקבל קצבה?
  • האם ניתן להוריש כספי פנסיה?
  • האם קצבת הזקנה חייבת במס?
  • מה תהיה הפנסיה נטו שלי?

לחברת אפיקים נ.מ. מתכננים פיננסיים בישראל יש ניסיון מעל עשור בליווי צמוד של לקוחותיה.

לשאלות הנוגעות לתכנון פרישה  ויועץ פנסיוני תפנו אלינו ונעזור לכם בשמחה!

עסקים עצת מומחה