איילון אוריאל – חוות דעת לבית משפט

איילון אוריאל – חוות דעת לבית משפט

חוות דעת לבית המשפט היא חוות דעת המוגשת לבית המשפט על ידי עד מומחה המתמחה בנושא. ישנם מומחים לכתיבת חוות דעת מסוגים שונים כמו חוות דעת כלכלית, חוות דעת רפואית ועוד. חוות הדעת מוצגות בפני בתי המשפט במגוון רחב של תיקים ותביעות. לדוגמא חוות דעת כלכליות מוצגות בסכסוכים משפחתיים והליכי גירושין, בהליכי הוצאה לפועל, בסכסוכים מסחריים ומקרקעין, בסכסוכים תעסוקתיים, הערכות שווי עסקים ועוד. 

איך וכיצד מגישים חוות דעת לבית משפט

התייעצנו עם אילון אוריאל מומחה לכתיבת חוות דעת מומחה כלכלית לבית משפט. אשר הגיש וליווה חוות דעת מומחה כלכליות ושיווקיות בסכסוכים עסקיים ידועים. תיקי תביעה בעלי אופי כלכלי הנידונים בבית המשפט או בתהליך גישור כוללים חוות דעת מומחה של כלכלן מוסמך לנושא. 

חוות דעת לבית משפט  מוגשת במקרים בהם יש צורך בעד מומחה אשר יפשט את הנתונים המקצועים לבית המשפט. לדוגמא, תביעה לווה את חברה למתן הלוואות חוץ בנקאיות, בגין תשלום ריבית העולה

על הרף המותר בחוק אשראי הוגן הנדונה בבית המשפט השלום בתל אביב. חוות הדעת אשר נכתבה על ידי אילון אוריאל מטעם התביעה קימטה את הנזק הכספי שספג הלווה מחברה למתן הלוואות חוץ בנקאיות. 

הכלכלן הכותב את חוות הדעת הכלכלית הוא בעל השכלה רשמית בתחום אשר צבר ניסיון בנושא עליו נדרש להגיש את חוות הדעת. חוות דעת כלכלן נכתבות בהליכים משפטיים, גישורים ובוררויות. הכלכלן מחויב לפעול לפי החוק, להגיש חוות דעת כלכלית מדוייקת ומקצועית ככל הניתן. 

כלכלן הכותב חוות דעת מומחה בתיקי תביעה או בתיקי הגנה צריך לדאוג לאינטרס הכלכלי של הלקוח שלו אך, לפעול בצורה מקצועית וחוקית. ניסיון בכתיבת חוות דעת לבית המשפט הוא הבדל בין ניצחון או הפסד בתיק התביעה. כותב חוות הכלכלית צריך ללמוד לעומק את הנושא ולבחור אסטרטגיה כלכלית מנצחת עבור הלקוח שלו. הכלכלן מרכז את דבריו לאוסף מסמכים משפטיים המוגשים לבית המשפט כחלק מסמכי התביעה או הגנה. 

המסמכים הם בעצם סוג של תרגום של התמונה כלכלית המורכבת למונחים פשוטים שבית המשפט או המגשר יכול להבין. 

חשוב לציין, כי גם בעולם חוות הדעת הכלכליות ישנן תתי התמחויות לדוגמא אילון אוריאל המתמחה בחוות דעת התחומים: ליטיגציה מסחרית, ליטיגצית מקרקעין, בנוסף עם התמחות מיוחדת בסכסוכים בענף הדלק. 

אילון אוריאל – חוות דעת כלכלן

ישנו מגוון רחב של הליכים משפטיים שבהם כל מעורב, הן מהצד של התובע והן מהצד של הנתבע, יידרש להוכיח את הטענות שלו על ידי הצטיידות בחוות דעת כלכלית של מומחה בתחום הכלכלה והחשבונאות. בתי המשפט מעניקים משקל משמעותי לחוות דעת מומחה מיומן, מנוסה ובעל שם והדבר לא פעם יכול להכריע את תוצאות המשפט. איילון אוריאל הוא בעל ניסיון רחב היקף בתחום הגשת חוות דעת כלכליות לבתי משפט, הליכי גישור, בוררות ועוד מגוון רחב של סיטואציות בהן נדרשות חוות דעת כלכליות מומחה. הוא מבצע את עבודתו בצורה יסודית, מקצועית  ואיכותית.

חוות דעת מומחה כלכלי- מתי יש צורך?

ישנם מגוון מצבים שונים שבהם כאמור יש צורך בחוות דעת מומחה בתחום הכלכלי לרבות: הערכה וכימות של נזקים אשר נגרמים בין שותפים עסקיים, במקרים שבו יש צורך להעריך נזקים כתוצאה מאירועים שונים הנוגעים לתחום הביטוחים, במקרים שבהם יש צורך להעריך רכוש בסכסוכים משפטיים שונים ובעוד מגוון רחב של סיטואציות שונות הדורשות את חוות הדעת הכלכלית והמנוסה של המומחה. איילון אוריאל עוסק שנים רבות בתחום של הכנת חוות דעת מומחה וביכולתו לעשות זאת מתוך הסתכלות על הפרטים השונים העומדים על הפרק בכל מקרה באשר הוא. הניסיון שהוא צבר בתחום הופך אותו למומחה מהשורה הראשונה לחוות דעת כלכליות וכן כמקור סמכות מהימן ומקצועי. הבחירה בו עשויה להטות את המצב לטובתכם.

איך תדעו שחוות הדעת של המומחה טובה?

חוות הדעת של מומחה כלכלי תוביל לתוצאה הטובה ביותר בבית המשפט. היא דורשת יכולות כתיבה ברמה הגבוהה ביותר, ניסוח ברור ומדויק של הדברים  על מנת שגם השופטים וגם עורך הדין שאין להם ידע בתחום הכלכלה או החשבונאות יצליחו להבין את הדעה המוצגת בצורה קלה, נוחה ופשוטה.

כמובן שעל המומחה הכלכלי לנסח את חוות דעתו בלי להשאיר שום פרט מעורפל  או לא ברור מספיק שכן, הדבר יכול לפגוע בהגנה או בתביעה.

המומחה הכלכלי חייב להיות מסוגל לענות בצורה הטובה ביותר על כל שאלה אשר מוצגת לו בנוגע לחוות הדעת שהוא ערך, בין אם מדובר על תשובה בכתב או בעל פה בבית המשפט, בחקירה נגדית או מצד השופט.

איילון אוריאל הוא מומחה שמעניק חוות דעת ברורות בתחומים כלכליים ומציג אותן.

אילון אוריאל – כלכלן, יועץ כלכלי ועסקי המתמחה בהגשת  חוות דעת מומחה כלכליות. 

 

פוליטי