אהרון קרוב סיים תואר ראשון:”אין הר שלא נוכל לטפס עליו”

אהרון קרוב סיים תואר ראשון:”אין הר שלא נוכל לטפס עליו”

“אין הר שלא נוכל לטפס עליו” אמר אהרון קרוב הפצוע האנוש ממבצע עופרת יצוקה, שנשא דברים בשם הבוגרים בטקס קבלת תואר ראשון בפקולטה למדעי החברה והרוח באוניברסיטת אריאל.

קרוב, עלה לשאת דברים כנציג הבוגרים, וריגש את כולם. אהרון קרוב, סג”מ בחטיבת הצנחנים, נפצע לפי כשש וחצי שנים, כשלחם כחלק מצוות צנחנים. עם פרוץ מבצע עופרת יצוקה היה קרוב בחופשה לרגל חתונתו, אהרון התחתן ולמחרת בבוקר התייצב ביחידתו ללחימה ברצועת עזה. הוא נפגע מטען חבלה והוגדר כפצוע הקשה ביותר במבצע, סיכוייו להחלים הוגדרו כקלושים ביותר.

אהרון קרוב נואם.צילום באדיבות דוברות האוניברסיטה
אהרון קרוב נואם.צילום באדיבות דוברות האוניברסיטה

“נפצעתי בראש, בעיניים, איבדתי את האף, וכל הגוף ספג אש, עברתי שיקום ארוך צעד אחר צעד. ידעתי שלימודים באוניברסיטה דורשים ריכוז והתמדה והפציעה שלי השפיעה על היכולת להתרכז ולהתמיד. המפגש עם פרופסור פוירשטין, כחצי שנה לאחר הפציעה הובילה אותי לפה, הוא אמר לי שיש בידנו כוחות להסתכל למעלה ולשאוף למעלה. הגעתי לפה מלא חששות, עברתי מכינה, ובמבחן הראשון קבלתי 50, ואמרתי לעצמי שזה מוכיח שלימודים זה כנראה לא בשבילי. אבל במועד השני כבר קיבלתי 55, היה לי מאד קשה”.

”למזלי פגשתי פה כמה חברים שנתנו כתף, תמכו בי ועזרו לי בכל מה שהייתי צריך והבנתי שאין דבר העומד בפני הרצון. לכל אחד מאתנו יש את היכולת להמשיך קדימה, לכל אחד יש התמודדויות אבל תמיד יש לנו את הכוח לעלות למעלה. כל אחד יכול לרכוש כלים, בעזרת האמונה, החברים, המשפחה והוא עצמו. תודה רבה לחברים ולאוניברסיטה שעזרו לי להצליח. צריך לזכור שיש בידינו את הכוח ושאין הר שלא נוכל לטפס עליו.”הוסיף קרוב.

השנה תעניק אוניברסיטת אריאל 2652 דיפלומות לבוגריה, מתוכם 220 מוסמכים- מסיימי התואר השני ותעודת דוקטור אחת.

“זו השנה השלישית כאוניברסיטה, הזכיר פרופ’ יהודה דנון נשיא האוניברסיטה, אני רוצה להודות לסטודנטים על המאמצים שלהם, חלק ניכר מהסטודנטים התמודדו במקביל לדרישות הלימודים עם שירות מילואים, משפחה וילדים.”

“אני בטוח, הדגיש פרופ’ מיכאל זיניגרד רקטור האוניברסיטה, שיושבים מולי שרי ממשלה, שגרירים ומנהלים גדולים, ואני בטוח שתצליחו, אבל במידה ולא תצליחו תמיד תוכלו להיות פרופסורים ורקטורים באוניברסיטה.” פרופ’ זינגרד פנה לקהל, “אני מבקש עכשיו כמו בקבלת פרס נובל כל האורחים, בני המשפחה והחברים תעמדו ותמחאו כפיים לבוגרים המעולים שלנו. ואני מברך אתכם בוגרים שבחרתם באוניברסיטה הטובה היותר ואני אובייקטיבי.”

פרופ’ שמואל שחם, בחר לצטט משירה של המשוררת זלדה ‘לכל איש יש שם’. “לכל איש יש שם ראשון שנתנו לו אביו ואמו, השם השני שנתנו לו חבריו והשלישי הוא השם שקנה לעצמו – אתם כבוגרים קניתם לכם שם.”

מר אלי שבירו, ראש העיר אריאל, סיפר על חלומם של המקימים: ” אם היו שואלים את מקימי האוניברסיטה הם לא היו מאמינים איך חלומם הפך למציאות”.

 

חדשות שומרון כתבה ראשית