“שגרירי איכות הסביבה” של אורנית

“שגרירי איכות הסביבה” של אורנית

ביום שישי האחרון ילדי בית הספר ‘גוונים’ שבאורנית יצאו במסע הסברה מיוחד להעלאת המודעות של התושבים למיחזור פסולת אלקטרונית בהובלתה של יונה קליימן רכזת מדעים בבית ספר ‘גוונים’. גם תלמידי כיתה ה׳ בבית הספר לקחו חלק פעיל ויצאו למרכז המסחרי ושוחחו עם התושבים על החשיבות שבמיחזור.

בבתי הספר גוונים, יובלים, ושחקים מתקיימת בימים אלה תחרות “החלליות” בה הילדים אוספים מבתיהם ומתושבי הישוב: מטענים ישנים, כבלים מיותרים, מכשירי רדיו שכבר אינם בשימוש ועד טאבלטים, סמארטפונים או מכשירי פקס. מכשירים אלקטרוניים וחשמליים שאין בהם עוד צורך ובמקום שייזרקו לפחים, מביאים אותם למרכז המיחזור בבית הספר. הפסולת האלקטרונית מוכנסת למיכלים מיוחדים בצורת חלליות ו”משגרים” אותם למיחזור נקי וירוק.

זהו פרויקט חדש המתקיים בשיתוף פעולה בין המועצה המקומית אורנית, ביחד עם תאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית בישראל.

תלמידי בית הספר גוונים באורנית. צילום: בית הספר גוונים

זהו פרויקט מיוחד המנקה את הסביבה העירונית שלנו מרעלים. פסולת אלקטרונית היא רק 2% מהפסולת הביתית שלנו אבל היא אחראית ל-70% מהרעלים שיוצאים ממנה. מדובר בחומרים כמו עופרת וכספית שמשתחררים לאוויר, נטמנים באדמה וחודרים למי התהום שלנו אם הם אינם מובאים למיחזור כראוי.

השנה הפרויקט הזה יגיע ל-45 אלף ילדים ברחבי הארץ שיהפכו לשגרירים של ממש לקידום סביבה נקייה ובריאה.

“אנחנו בטוחים שהילדים יביאו את הבשורה ויגרמו לתושבים למחזר יותר, אנחנו נספק ביחד עם התאגיד את התשתית למיחזור.” אמרו גורמי החינוך העומדים בראש המועצה המקומית.

אמנון שחרור ודן הלמן מנכ”לים משותפים בתאגיד מ.א.י למיחזור פסולת אלקטרונית לישראל הוסיפו: “אנחנו גאים מאוד בילדי אורנית שלקחו את פרויקט ה’חלליות’ והפכו אותו לשליחות. אנחנו בתאגיד מ.א.י שמחים לראות את הילדים מוכיחים שהם השגרירים הטובים ביותר של כדור הארץ, כשילדי המועצה ממשיכים לאגור יותר ויותר מכשירים למיחזור, תוך שהם פועלים להעלאת המודעות הסביבתית בקרב תושבי אורנית.”

חדשות שומרון כתבה ראשית צרכנות